OPF søker senior kommunikasjonsrådgiver

Er du god til å skrive og har et stort engasjement for klarspråk og gode digitale brukeropplevelser? Da bør du lese videre.

Oslo Pensjonsforsikring er blant Norges fem største livsforsikringsselskap og er nest størst innen offentlig tjenestepensjon. Vi leverer pensjon, personalforsikringer og boliglån til et stort antall mennesker i osloområdet. Kundene er Oslo kommune, Ruter, Sporveien, Oslo Nye Teater, Oslo universitetssykehus og flere andre kommunale selskap og helseforetak.

Vi leverer solide resultater og har de mest fornøyde bedriftskundene i norsk livs- og pensjonsforsikring. Vi kan likevel bli bedre på en rekke områder, og har store ambisjoner for forretnings- og produktutvikling fremover. Utvikling av fremtidige IT-tjenester, som automatisering og gode selvbetjeningsløsninger til kundene våre, spiller en viktig rolle i dette arbeidet. Vi skal finne effektive løsninger for det vi utvikler, leverer og kommuniserer, og sette kundenes behov i sentrum.

For å kunne tilby kundene smidig og pedagogisk kommunikasjon og møte fremtiden på best mulig skal vi etablere et eget team for Kommunikasjon og digitale kanaler. Teamet vil bestå av 5 personer, inklusive rollen som senior kommunikasjonsrådgiver. De vil få det overordnede ansvaret for å sikre helhetlig kundekommunikasjon i OPF og øke selvbetjeningen i digitale kanaler.

Les mer om OPFs endringsreise her.

For å nå det målet, søker vi etter deg som vil bli vår nye kommunikasjonsrådgiver. Du vil ha et overordnet taktisk ansvar for å lage tekster som treffer godt i forhold til kommunikasjonsplanen.

Du vil i hovedsak sørge for at OPF kommuniserer enhetlig, enkelt og forståelig i alle kanaler. Det kan være alt fra tekst til nettside, SMSer, brev, LinkedIn og  pressemeldinger. Vi ønsker også å øke graden av selvbetjening i digitale flater og det er da svært viktig at kundene våre enkelt forstår og finner frem til oppgavene de skal løse. I denne sammenheng er det helt avgjørende at du som skal skrive tekstene for OPF, skriver gode kundeorienterte tekster i klarspråk.

Vi ønsker også at du bidrar med innhold til intranett, leser korrektur på tekster/presentasjoner fra kolleger og kan bidra med intern skriveopplæring (skriveverksted/klarspråkkurs). Vi leter etter deg som rett og slett elsker tekst og alt det innebærer.

Flere av dine arbeidsoppgaver vil være:

  • Planlegge/gjennomføre informasjonskampanjer.
  • Bidra som kommunikasjonsressurs i ulike prosjekter.
  • Bidra til videreutvikling av OPFs digitale kanaler. Her vil du jobbe tett sammen med design og teknisk utvikling.
  • Delta i innsiktsarbeid, kartlegging av behov og tilrettelegge for brukertesting
  • Være rådgiver overfor organisasjonen i kommunikasjonsfaglige spørsmål

Vi ser for oss at:

  • Du har høyere relevant utdannelse innen kommunikasjon, journalistikk, markedsføring eller lignende fra universitets- eller høyskolenivå.
  • Du har bred erfaring fra arbeid med digital kommunikasjon.
  • Du har et stort engasjement for klarspråk og gode brukeropplevelser.
  • Du har god erfaring med å lage og brukerteste innhold til digitale flater.
  • Du kjenner kravene til universell utforming.
  • Du tar initiativ og utfordrer der du er uenig eller ser andre løsninger.

Som person tenker vi oss at du er kreativ, kundeorientert, empatisk, engasjert og kvalitetsbevisst. Du har gode samarbeidsevner, er strukturert og flink til å holde frister. Du er en positiv, serviceinnstilt, og imøtekommende kollega som liker å jobbe i team og kommuniserer godt med mennesker.

Kort vei fra idé til handling  

Vi kan vi tilby kaffe fra hele tre ulike kaffemaskiner og lunsj i en av hovedstadens smekreste kantiner. Til høsten 2022 flytter vi inn til flotte nyoppussede lokaler ved St. Olavs Plass i Oslo sentrum.

Vi er 110 ansatte og har en god miks av både eldre, yngre, kvinner og menn. Kulturen vår er preget av stor takhøyde, flat struktur, mye kunnskapsdeling der man som person vil bli sett og verdsatt.

Vi har også en romslig økonomi til sosiale aktiviteter og finner på mye variert og hyggelig gjennom året. Alt fra sommerfest, julebord og lønningspils til arrangementer som Paint’n Sip, skidag, fellestrening, besøk i klokketårnet på Oslo rådhus, Oktoberfest og champagnesmaking.

Det er fleksibel arbeidstid og vi har lav turnover. Folk trives i jobben, samtidig som vi har en solid økonomi og en trygghet du aldri vil finne i konsulentbransjen. Det ligger kanskje litt i kortene, men vi har selvfølgelig også gunstige pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser, samt konkurransedyktig lønn.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Henrik Sandberg eller Veronika Jakobsson
Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Veronika Jakobsson

Prosjektleder

452 49 697

Veronika@teft.no
linkedin icon