OPF søker produkteier for kundekanaler

Trives du i rollen som produkteier og liker å skape gode digitale kundeopplevelser? Da bør du lese videre.

Oslo Pensjonsforsikring er blant Norges fem største livsforsikringsselskap og er nest størst innen offentlig tjenestepensjon. Vi leverer pensjon, personalforsikringer og boliglån til et stort antall mennesker i osloområdet. Kundene er Oslo kommune, Ruter, Sporveien, Oslo Nye Teater, Oslo universitetssykehus og flere andre kommunale selskap og helseforetak.

Vi leverer solide resultater og har de mest fornøyde bedriftskundene i norsk livs- og pensjonsforsikring. Vi kan likevel bli bedre på en rekke områder, og har store ambisjoner for forretnings- og produktutvikling fremover. Utvikling av fremtidige IT-tjenester, som automatisering og gode selvbetjeningsløsninger til kundene våre, spiller en viktig rolle i dette arbeidet. Vi skal finne effektive løsninger for det vi utvikler, leverer og kommuniserer, og sette kundenes behov i sentrum.

Les mer om OPFs endringsreise her.

For å kunne tilby kundene smidig og pedagogisk kommunikasjon og møte fremtiden på best mulig skal vi etablere et eget team for Kommunikasjon og digitale kanaler. Teamet vil bestå av 5 personer, inklusive rollen som produkteier. De vil få det overordnede ansvaret for å sikre helhetlig kundekommunikasjon i OPF og øke selvbetjeningen i digitale kanaler.

Vi ser etter en produkteier som er flink til å se problemstillinger i et større bilde. At du ofte tar på deg kundebrillene, og evner å se gjennom deres øyne når du analyserer. Du tør å bli møkkete på henda og ta i et tak der det trengs. Du forstår at de små detaljene er viktig. Og vi ser derfor for oss at du er av den nysgjerrige typen, og opptatt av å finne de beste løsningene for kundene våre. Som vår nye produkteier er du ikke redd for å feile og er god til å ta beslutninger.

Du vil ha en ledende rolle innen digitale kanaler, hvor du blant annet blir produkteier for nettsidene våre, www.opf.no, de innloggede sidene for personkunder (Din side) og bedriftskunder (Din virksomhet). Her vil du bli en del av et smidig team og bli et viktig bindeledd mellom tekniske ressurser, design, kommunikasjon og fag.

Flere av dine arbeidsoppgaver vil være:

  • Utarbeide visjoner og forretningsmessige mål.
  • Initiere og delta i problemanalyse og løsningsbeskrivelse av oppgaver.
  • Definere akseptansekriterier for brukerhistorier.
  • Ha ansvar for produktbacklogger og sørge for at de er prioritert og tilgjengelige for utviklingsteamet og interessenter.
  • Sørge for fortløpende kommunikasjon med interessenter, brukere og IT. Planlegge demoer ved behov.

Vi ser for oss at:

  • Du har høyere utdannelse fra universitets- eller høyskolenivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Du har erfaring som produkteier eller lignende stilling og god kjennskap til smidig arbeidsmetodikk. Sertifisering som produkteier er en fordel, men ikke et krav.
  • Det er en stor fordel at du har jobbet med digitale kundekanaler tidligere.
  • Du er kundeorientert, strukturert, empatisk, engasjert og kvalitetsbevisst.
  • Du kommuniserer godt, også på tvers mellom fag og IT.
  • Du er en god lagspiller.

OPF er en trygg og sikker arbeidsplass som leverer solide resultater til kundene våre. Vi har en flat organisasjonsstruktur med kort vei fra idé, til beslutning og handling. Du vil få gode muligheter til å bidra og påvirke utviklingen av selskapet. Konkurransedyktige lønnsbetingelser, godt arbeidsmiljø, dyktige fagmiljø og spennende arbeidsoppgaver gjør at vi har tiltrukket oss mange av bransjens beste fagfolk.

Kort vei fra idé til handling  

Vi kan vi tilby kaffe fra hele tre ulike kaffemaskiner og lunsj i en av hovedstadens smekreste kantiner. Til høsten 2022 flytter vi inn til flotte nyoppussede lokaler ved St. Olavs Plass i Oslo sentrum.

Vi er 110 ansatte og har en god miks av både eldre, yngre, kvinner og menn. Kulturen vår er preget av stor takhøyde, flat struktur, mye kunnskapsdeling der man som person vil bli sett og verdsatt.

Vi har også en romslig økonomi til sosiale aktiviteter og finner på mye variert og hyggelig gjennom året. Alt fra sommerfest, julebord og lønningspils til arrangementer som Paint’n Sip, skidag, fellestrening, besøk i klokketårnet på Oslo rådhus, Oktoberfest og champagnesmaking.

Det er fleksibel arbeidstid og vi har lav turnover. Folk trives i jobben, samtidig som vi har en solid økonomi og en trygghet du aldri vil finne i konsulentbransjen. Det ligger kanskje litt i kortene, men vi har selvfølgelig også gunstige pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser, samt konkurransedyktig lønn.

 

 

 

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Christelle Haug eller Veronika Jakobsson
Kontaktpersoner:

Christelle Haug

Rådgiver

99 36 74 92

christelle@teft.no
linkedin icon

Veronika Jakobsson

Prosjektleder

452 49 697

Veronika@teft.no
linkedin icon