OBOS søker Marketing Intelligence Manager

OBOS er Norges største boligbygger og også blant de største i Norden. Selv om vi har en lang og stolt historie, har fokuset alltid vært på å se fremover og bevege oss videre. Nå har vi startet jobben med å bygge opp en ny enhet for Marked, kommunikasjon og samfunnsansvar, hvor vi i enda større grad skal profesjonalisere vårt markedsarbeid i Norden. Vi er helt i startgropen med dette arbeidet, og ønsker nå å styrke vårt vinnerteam med en en nyopprettet rolle som Marketing Intelligence Manager.

Som Marketing Intelligence Manager skal du sørge for å utvikle og implementere nye innsiktsløsninger for å øke bruken av innsikt i beslutningsprosesser. I tillegg vil du jobbe med å styrke OBOS sin in-house bruk av data/innsikt på tvers av alle plattformer. Du må evne å koble ulike markedsføringskanaler, enten det er Google Marketing Platform, Google Ads, Facebook eller annet, opp mot relevant data. Stillingen vil fungere som et bindeledd mellom analyse/innsikt og marketing, og vi tror du har gode evner til oversette data til praktisk anvendbar innsikt og beslutningsstøtte. 

I denne stillingen vil du få et viktig ansvar for å for å levere innsikt til hele organisasjonen, med et spesielt fokus på marketing, og herunder effektmåle annonser og aktiviteter i henhold til strategi. Vi tror derfor du har sterk medieforståelse. Du vil være en viktig bidragsyter for å optimalisere medieinvesteringene ved å være med på å sette opp og dokumentere KPI-mål for de ulike enhetene. Du må evne å identifisere og se muligheter, og ta i bruk kundedata på tvers av markedsføring, salg og service. Du har erfaring med komplekse datasett, basert på flere ulike datastrømmer.

Sammen med resten av teamet vil du bidra i utvikling av kampanjer og kanalstrategier og sørge for at vi tar riktige veivalg. Du har erfaring med å tracke merkevareparametre gjennom testing av kampanjer, sponsorater og lignende og kan sette dette i system sammen med andre aktiviteter. Du vil bygge kundelister og kundereiser og samarbeide med byråer. Du har ansvar for å skaffe relevant data og god innsikt, og det er spesielt viktig at du sikrer at kundedata innhentes og anvendes i henhold til GDPR, og at valgt teknologi er compliant. 

 

Nøkkeloppgaver:

  • Strategi og analyse, Definere og utvikle mål, KPIer og fremgangsmåte for de ulike forretningsområdene, forstå og definere kundereisene per selskap. 
  • Drift og implementering av tracking: Sette opp, styre og vedlikeholde all tracking og dashboards. Sikre dataflyt og hensiktsmessig lagring.
  • Prosjektledelse: Lede og/eller bidra i prosjekter tilknyttet innsikt og data. 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Du er kreativ, løsningsorientert og trigges av nytenking og utvikling
  • Minimum 3 års erfaring fra medie/analysebransjen eller tilknyttede bransjer, og har jobbet i eller med komplekse organisasjoner
  • Har høyere utdannelse innenfor relevante felter – Bachelor eller Master innenfor økonomi eller markedsføring – gjerne med fordypning i statistikk.
  • Du har analytiske evner, god tall- og systemforståelse og sterk digital kompetanse
  • Jobber strukturert og målrettet
  • Du drives av å lykkes sammen med andre
  • Arbeidserfaring med data- eller webanalyse, gjerne bruk av større datamengder
  • Forståelse for verktøy som Google Data Studio og Power BI, og et ønske om å lære nye analyseverktøy som R eller Python 
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Julie Kase eller Anna Blom Rian
Kontaktpersoner:

Julie Kase

Prosjektleder

938 85 004

Julie@teft.no
linkedin icon

Anna Blom Rian

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
linkedin icon