OBOS søker leder for digitale kanaler

Har du kommersiell teft, blikk for godt språk og trigges av å skape resultater og gode brukeropplevelser på tvers av digitale kanaler? Da kan dette være jobben for deg!

Vi satser stort på å utvikle et profesjonelt markeds- og kommunikasjonsmiljø. Nå er vi på jakt etter en strategisk, nytenkende og kommersiell leder som skal inspirere og engasjere medlemmene våre på obos.no, og på tvers av alle de digitale kanalene våre.

Som leder for digitale kanaler får du et strategisk og operativt ansvar for at vi møter kundenes behov med relevant innhold i alle de digitale kanalene våre, med særlig fokus på obos.no, samt at vi øker trafikken og når de kommersielle målene våre. Du får personalansvar for et team med dyktige digitale innholdsrådgivere og kanalspesialister på web og SEO. Du får ansvar for å utvikle en kanalstrategi som skal sørge for at vi utnytter det potensialet som ligger i hver enkelt kanal, og som sikrer helhetlig kommunikasjon på tvers av alle kanalene våre. Du vil selv ha det overordnede redaktøransvaret for obos.no. Sammen med teamet skal du planlegge, produsere, publisere og optimalisere innhold i våre viktigste kanaler for effektiv kundekommunikasjon og salg.

Vi er på jakt etter deg som er vant til å tenke langsiktig, samtidig som du har et sterkt fokus på daglige leveranser. Du vet hvor viktig godt innhold er for å bygge merkevare og drive organisk trafikk og konverteringer. Du er vant til å bruke innsikt og data for å lage relevant innhold som treffer kundens behov, og elsker å jobbe med testing og optimalisering for å skape de beste resultatene og brukeropplevelsene gjennom hele kundereisen.

Du er faglig sterk på blant annet SEO-optimalisering, innholdsanalyse, A/B-testing og universell utforming. Du er god på å gjøre det komplekse lettfattelig, og du er komfortabel med å prioritere de viktigste brukeroppgavene i en hektisk hverdag.

Vi tror du har ledet et digitalt innholdsteam før, hatt ansvar for konvertering på web, effekt- og trafikk-økende tiltak, eller har hatt et liknende ansvar i en større bedrift, eller i et innholdsmiljø i byrå. Du har svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, og er opptatt av struktur, analyse og resultater.

Du kommer til å jobbe sammen med mange motiverte kolleger på tvers av avdelinger, fag- og ansvarsområder, og du blir et naturlig knutepunkt for kolleger innen CRM, Marked, Kommunikasjon og Digitale kundetjenester. 

Eksempler på konkrete arbeidsoppgaver:

  •   Utvikle og operasjonalisere kanalstrategi med tilhørende KPI-er og rapportere på disse.
  •   Produsere, publisere og kontinuerlig forbedre innhold på obos.no, basert på innsikt, måling og testing, for å øke organisk trafikk, konvertering og forbedre kundeopplevelsen
  •   Sikre synergieffekter på tvers av kanalene og kanaltilpasset innhold for økt effekt
  •   Sikre at innhold i egne digitale kanaler er i henhold til strategi og profil, og oppfyller krav til universell utforming for nettsider
  •   Samarbeide tett med IT og Digital med å videreutvikle publiseringsløsninger og andre systemer og verktøy
  •   Samarbeide med produktteamene i IT og Digital med å sikre at innholdet på web og i OBOS-appen spiller godt sammen med utviklingen av nye tjenester og funksjonalitet

Du er vant til et hektisk miljø og kan håndtere mange oppgaver, tette deadlines og endrede prioriteringer. Vi tror du har:

  •   Høyere utdannelse innen tekst og kommunikasjon, multimedia eller markedsføring, minimum på bachelor-nivå.
  •   Minimum fem års erfaring fra liknende arbeid med forvaltning og videreutvikling av nettsteder og andre digitale kanaler, ulike publiseringssystemer, måling, analyse og optimalisering for å øke konvertering (CRO).
  •   God forståelse for hva som gir økt synlighet på nett og meget god oversikt over digitale kanaler og muligheter.
  •   Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  •   Erfaring med segmentering og personalisering for å skape relevante kundereiser er en fordel.
  •   God forståelse for sammenhengen mellom søk og innholdsmarkedsføring og erfaring med SEO, A/B testing og bruk av Google Analytics.
  •   God forståelse for, og erfaring med å distribuere innhold både i egne og øvrige kanaler.
  •   Erfaring fra utvikling for mobile kanaler.
  •   God forståelse for brukeropplevelse, design og web som kanal.
  •   Evne til å jobbe strategisk og systematisk med forretningsmål.

Vi tilbyr:

Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.

En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.

Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.

Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Julie Kase, Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen
Kontaktpersoner:

Julie Kase

Prosjektleder

938 85 004

Julie@teft.no
linkedin icon

Anna Blom Rian

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
linkedin icon

Eivind Ruud Johnsen

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no
linkedin icon