Norwegian søker Content Manager

Norwegian har i 20 år gjort det mulig for alle å fly, med gode priser og smarte løsninger. Og det skal vi fortsette med i 20 år til, minst. Norwegian er en av landets sterkeste merkevarer, som med en tydelig profil høster høy kjennskap og mye kjærlighet. Selskapet har i hele sin fartstid vært en global aktør med sine røtter og sitt hjerte i Norge.

Vi har mange historier vi ønsker å fortelle og vi søker nå etter en Content Manager som med begge hender på rattet kan få innholdet vårt til å fly høyere: inspirere, informere, bygge tillit og ikke minst, få enda flere folk ombord i flyene våre. I denne rollen vil du være helt sentral i å utvikle vår content strategi og lede innholdsprosjekter på tvers av organisasjonen. Du skal sikre at innholdet har riktig kvalitet, tone-of-voice og være med å styrke vår merkevare. Sammen med et kompetent markedsteam og eksterne partnere vil du lede arbeidet med å utvikle innhold på tvers av kanaler og markeder.

Arbeidsoppgaver og ansvar

Som Content Manager i Norwegian vil du ha en bred rolle, med både strategisk og operativt mandat. Du får ansvar for utarbeidelse og implementering av vår content marketing strategi, og vil ha redaksjonelt ansvar for vår inspirasjons-blogg. Alene, sammen med eksterne byråer og andre avdelinger i selskapet vil du lede innholdprosjekter fra start til slutt, og levere innenfor budsjett og i henhold til brand guidelines og ønsket kvalitet. Videre vil du være ansvarlig for innhold i hele kundereisen, inkludert Reward-programmet, med fokus på våre nettsider og mobil app, i tett samarbeid med det digitale utviklingsteamet. Sammen vil dere definere SEO- og innholdsstrategien for våre digitale plattformer.

For å mestre denne rollen har du en sterk digital tankegang, et øye for tydelig innhold som skiller seg ut og gir resultater. Du er vant til å jobbe strategisk og er en resultatorientert, selvstendig og proaktiv lagspiller med stor gjennomføringskraft. Du liker å jobbe i tverrfaglige team i større organisasjoner og har god formidlingsevne. Evne til å håndtere flere prosjekter samtidig, med deadlines og endrede prioriteringer blir viktig for å lykkes. Har du i tillegg gode presentasjons- og kommunikasjonsevner, er dette en stor fordel.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelorgrad i markedsføring, kommunikasjon eller relatert felt
  • 3-5 års erfaring innen internasjonal markedsføring/digitale medier/markedskommunikasjonsfunksjon
  • Dokumentert erfaring med å jobbe strategisk med innholdsutvikling på tvers av markeder og kanaler
  • Erfaring med SEO for digitale kanaler
  • Erfaring fra tverrkulturell kommunikasjon og internasjonale organisasjoner
  • Erfaring fra reiselivsbransjen er en fordel
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper skriftlig og muntlig

Arbeidssted vil være i Oslo (Fornebu). Noe reise må påregnes.

I Norwegian vil du få en unik mulighet til å jobbe i et selskap i vekst med fokus på gode kundeopplevelser, verdiskaping og bærekraft. Du blir del av et internasjonalt selskap med dyktige medarbeidere og høy faglig kompetanse. Hos Norwegian er vi opptatt av godt samarbeid, stå-på vilje og respekt for hverandre og kundene våre – the Norwegian way.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Julie Kathrine Andresen eller Marte Palm Steen
Kontaktpersoner:

Julie Kathrine Andresen

Prosjektleder

926 28 088

julie.andresen@teft.no
linkedin icon

Marte Palm Steen

Rådgiver

412 66 666

marte@teft.no
linkedin icon