McDonald’s søker Paid Social Specialist

Har du erfaring med digital markedsføring, kjøpte sosiale medier og ønsker å bidra til å øke kundetilfredsheten hos en av Norges største restaurantkjeder? Da er du kanskje den vi søker til markedsavdelingen i McDonald’s i Norge.

McDonald’s er midt i en digital endringsprosess og legger store ressurser i en kundeorientert tilnærming i kommunikasjonen. Vi søker derfor en dyktig og resultatorientert Paid Social Specialist med hovedansvar for planlegging og utførelse av våre kunderettede mediekjøp i sosiale kanaler.

Stillingen er nyopprettet, og inngår i den norske markedsavdelingen. Du vil få hovedansvaret for å planlegge, utføre, teste og evaluere vår markedsføring og mediekjøp på sosiale plattformer, i henhold til de rammer som er gjeldende for McDonald’s-konseptet og vår lokale markedsstrategi.

I tillegg til å jobbe tett med den norske markedsavdelingen, vil du inngå i et nordisk fellesskap med Digital Campaign Managers i Sverige, Danmark og Finland.

Rollen rapporterer til Media & Customer Experience Manager, og vil også ha tett dialog med Food Folk Nordic Head of Digital, Media & CRM.

Primære ansvarsområder:

  • Planlegging, utføring, optimalisering og evaluering av mediekjøp:
    • Facebook
    • Instagram
    • Snapchat
    • Våre egne plattformer, inkludert McDonald’s-appaktivisering
  • Dialog og koordinering med mediebyrå for alle øvrige digitale plattformer
  • Identifisere nye og relevante muligheter for planlegging, innkjøp og utførelse av digitale markedsføringsaktiviteter
  • Annet:
    • Support ved øvrige digitale prosjekter
    • Kontakt med relevante byråpartnere i forbindelse med kampanjeutvikling, planlegging og eksekvering

Din profil

  • Høyere utdanning
  • Minimum to-tre års erfaring med tilsvarende oppgaver, enten fra byrå eller annonsør
  • Dokumentert erfaring med håndtering og kjøp av digitale medieaktiviteter
  • Kompetanse innenfor Facebook-produktene (Facebook Business Manager m.m.), og gjerne også Google produktene (Google Marketing Platform, Google Ads m.m..), og programmatisk planlegging og innkjøp
  • Resultatorientert
  • Strukturert, med øye for detaljer
  • Solid forståelse for tall, data og analyse
  • Er en ”hands-on” person, som kan holde mange baller i luften samtidig
  • Selvstendig, ansvarsbevisst og nytenkende, men også en sterk lagspiller
  • Behersker norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

I denne stillingen får du en dynamisk arbeidsplass med mange utfordringer og utviklingsmuligheter i samspill med dyktige kollegaer og byråpartnere. Vi tilbyr en spennende og variert hverdag, hvor du vil utvikle deg personlig og faglig i takt med avdelingen og oppgavene.

Kandidater vil vurderes fortløpende, og senest 21. juni.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Veronika Jakobsson, Camilla Bartnes eller Eivind Ruud Johnsen
Kontaktpersoner:

Veronika Jakobsson

Prosjektleder

452 49 697

Veronika@teft.no
linkedin icon

Camilla Bartnes

Rådgiver

975 45 597

camilla@teft.no
linkedin icon

Eivind Ruud Johnsen

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no
linkedin icon