KLP søker Senior Digital Analytiker

Vil du ha en sentral rolle i KLPs digitale transformasjon?

25 helseforetak. 399 kommuner. 2500 bedrifter. Sykepleiere, bibliotekarer, ambulansesjåfører, barnehagelærere og alle andre som vier sin arbeidsinnsats – noen ganger hele livet – til tjeneste for fellesskapet. I dag har over 900.000 nordmenn pensjonen sin hos oss.

KLP er en fremtidsrettet finansaktør som ønsker å ta en tydeligere posisjon i markedet. Vi søker derfor etter en proaktiv Senior Digital Analytiker som skal arbeide med å skape entusiasme og oppmerksomhet rundt digital analyse i KLP, samt analysere trafikk- og brukerdata og knytte dette sammen med kundeinnsikt. Du er forretningsorientert og bruker gjerne innsikt for å videreformidle anbefalinger for hvordan vi kan gjøre forbedringer, øke salg og videreutvikle våre digitale flater.

Vi søker deg som har et analytisk og digitalt hode og som trives med å jobbe på tvers av forretningsområdene. Stillingen rapporterer til CRM Manager og vil inngå i seksjonen Analyse og CRM i divisjon Kommunikasjon og Marked. Analyse og CRM er en ny seksjon som skal bidra til bedre kundeinnsikt i konsernet. Som Senior Digital Analytiker vil du bidra både på strategisk, taktisk og operasjonelt nivå og du vil ha en sentral rolle i arbeidet med å innhente strategisk kundeinnsikt og for å støtte konsernet og divisjonene i arbeidet med forretningsutvikling og digital transformasjon.

Arbeidsoppgaver

  • Ha ansvaret for hvordan KLP skal jobbe med digital analyse, nå og i fremtiden, og fremme viktigheten av digital analyse i selskapet
  • Rapportering av webstatistikk, både fastrapportering og adhoc (Qlik og WT)
  • Analysere trafikk- og brukerdata, se sammenhenger og komme med anbefalinger (større oppgaver/problemer som ønskes belyst om løsningen og/eller brukerne ved å koble mot CRM-data)
  • Sette og følge opp KPIer for klp.no sammen med relevante roller i selskapet
  • Oppfølging av performance marketing, utsendelser fra CRM, kampanjer og betalt-Søk
  • Gjennomføre tester og eksperimenter (f.eks A/B-tester) og analysere resultatet i samarbeid CMS-eier, CRM og redaktør

Kompetanse

  • Erfaring fra liknende stilling, enten fra byrå eller hos en større merkevare
  • Kjennskap til ett eller flere webanalyseverktøy (for eksempel Google Analytics, Adobe, Webtrends)
  • Avansert excel-bruker (Gjerne kjennskap til VBA)
  • Du har jobbet med visualiseringsteknikker
  • Kjennskap til BI-løsninger (Qlik, PowerBi, datavarehus SAS)
  • Kunnskap om performance-marketing (søke- og bannerannonsering)
  • Programmeringskunnskap innen analyse og dashboard/rapportering/visualisering (Python og/eller R) og tracking (light JavaScript)
  • Kjennskap til ett eller flere tag management systemer (GTM/Tealium)
  • Universitets- eller høyskoleutdanning

Egenskaper

  • Drives av mulighetene data gir for innsikt og beslutningsstøtte
  • Er forretningsorientert, løsningsorientert, proaktiv og handlekraftig
  • En dyktig kommunikator og relasjonsbygger
  • Kommuniserer godt med IT og forretningsområder

Hvorfor er KLP spennende?

Hos oss vil du få spennende utfordringer i et stort finanskonsern i stadig utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø med kompetente og motiverte medarbeidere, og vi har konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og velferdsordninger. Vi holder sentralt til i KLP-huset i Bjørvika i Oslo.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no