Frelsesarmeen søker Customer Journey Lead

Det er våre fantastiske givere som gjør det mulig for oss i Frelsesarmeen å fortsette alt det gode omsorgsarbeidet vårt. Våre eksisterende private givere er svært lojale og gir oss mye støtte – og disse skal vi fortsette å ta godt vare på! Videre skal vi benytte kunnskap og innsikt om våre eksisterende givere optimalt for å engasjere og tiltrekke oss nye. Når vi nå profesjonaliserer og digitaliserer giverreisen ytterligere ønsker vi å få på plass en dedikert ressurs til stillingen som Customer Journey Lead. I denne stillingen vil du få en sentral rolle innen et av våre største satsningsområder.

Les mer om Frelsesarmeens digitale endringsreise her.

Gjennom målrettet og resultatorientert arbeid med innsikt og giverreiser skal vi skape lojalitet og lønnsomhet og hele tiden jobbe med å gjøre forbedringer, øke bidragene fra ønskede målgrupper og utvikle nye tjenester som gir verdi.

Du blir en del av seksjon Marked og Innsamling, som vil telle ni personer. Vi er en del av kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med våre dyktige kollegaer der, og CRM-teamet spesielt. Høsten 2019 tok vi i bruk Winorgs CRM-løsning og i stillingen som Customer Journey Lead blir du ansvarlig for å videreutvikle strategi for giverreisen og jobbe systematisk med nye, sporadiske og faste givere. Du får et særskilt ansvar for å videreutvikle og sikre optimal bruk av fundraising-modulene i CRM- systemet vårt og vil samtidig få jobbe med integrasjoner mot CRM, blant annet web- og betalingsløsninger.

Vi tror du har lengre erfaring med digitale kundereiser/giverreiser og du har jobbet både strategisk og operasjonelt med dette. Du har kompetanse om omni-kanal og forstår verdien av helhetlig kommunikasjon og et always-on løp som støtter opp under merkevaren og våre verdier. Du har ledet tilsvarende prosesser og kan snakke godt med involverte interne ressurser og eksterne samarbeidspartnere. Du engasjeres av å kunne få utforske og ta i bruk ny teknologi, videreutvikle konsepter og løsninger – og vil gjerne få ta lead på dette arbeidet sammen med resten av medarbeiderne i Marked og Innsamling.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for å videreutvikle og sikre optimal bruk av fundraising-modulene i CRM- systemet med overordnet mål om å etablere en nasjonal giverbase
  • Sikre nødvendig videreutvikling av integrasjoner mot CRM, herunder web- og betalingsløsninger
  • Utvikle strategi for giverreisen og jobbe systematisk med nye, sporadiske og faste givere med mål om økt lojalitet og lønnsomhet
  • Være oppdatert på givermassen og videreutvikle RFM-modeller, lage seleksjoner og segmentere data for bruk i giverreisen
  • Bidra i utvikling og gjennomføring av Julegryta, øvrige kampanjer/konsepter og dialogen i always-on løpet mot nye og eksisterende givere
  • Være rådgiver for lokale innsamlingsaktiviteter og profesjonell håndtering av giverne
  • Pådriver for nytekning og utvikling av innovative og inntektsbringende konsepter og aktiviteter i avdelingen
  • Være en god kontaktperson med relevante samarbeidspartnere innen eget arbeidsområde både internt og eksternt

Kompetanse:

  • Høyere utdanning innen markedsføring og/eller kommunikasjon
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
  • Velutviklede analytiske evner og utpreget forretningsforståelse
  • Erfaring med utvikling og implementering av kundereiser, optimalisering av disse og kan vise til gode resultater
  • God forståelse for og erfaring med bruk av ulike digitale kanaler
  • Fundraingsautorisering eller -erfaring vil være et pluss
  • Erfaring med prosjektledelse
  • Gode muntlige og skriftlige formidlingsevner

Som person er du initiativrik og nysgjerrig. Du trives i det sosiale rom og får energi av å jobbe i team. Du trives med tempo, jobber strukturert og effektivt både med egne oppgaver og prosesser og du takler godt flere baller i luften på én gang. Vi tror du har en iboende kommersiell teft og god forretningsforståelse. Ditt gode humør og din pedagogiske og positive innstilling til utfordringer gjør at du både motiverer og inspirerer og får folk med deg!

Du må kunne arbeide i samsvar med Frelsesarmeens kristne grunnsyn. Vår Verdibok gir deg litt mer informasjon om hva det betyr i praksis. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss – uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Vi gleder oss til å få deg på plass – velkommen til en spennende, meningsfylt og utfordrende stilling, med store muligheter for å påvirke og bidra til å gjøre en forskjell!

Vil du være med å gjøre en forskjell? from Frelsesarmeen on Vimeo.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Camilla Bartnes eller Veronika Jakobsson
Kontaktpersoner:

Camilla Bartnes

Rådgiver

975 45 597

camilla@teft.no
linkedin icon

Veronika Jakobsson

Prosjektleder

452 49 697

Veronika@teft.no
linkedin icon