Farmasiet søker E-commerce Manager

Vil du være med å forme fremtidens apotek?

Farmasiet er Norges største nettapotek. Vi har i løpet av de siste årene vokst kraftig, og teller nå over 50 entusiastiske medarbeidere som jobber tverrfaglig for å gi kundene den aller beste opplevelsen. I forbindelse med en svangerskapspermisjon trenger vi en E-commerce Manager til et vikariat med varighet frem til jan 2022.

I denne rollen får du muligheten til å jobbe med optimalisering av vår e-handelsplattform, for å videreutvikle og skape resultater i e-handelsløsningene våre. Vi ser etter en analytisk og kommersiell person som har erfaring med e-handel og retail.

En viktig del av rollen vil være å drive organisk trafikk til nettapoteket gjennom godt SEO-arbeid. Derfor krever rollen grundig forståelse av hvordan søkemotoroptimalisering påvirker innholdsproduksjon, også på et teknisk nivå.

Som E-commerce Manager vil du ha ansvar for å følge opp trender, og med en datadrevet og innsiktsbasert tilnærming påse at farmasiet.no til enhver tid er oppdatert med aktuelle produkter og tilbud. Videre har du ansvar for å planlegge og implementere tiltak og innhold for kanalen.

Det viktig at du er god på å kommunisere tall og innsikt videre i organisasjonen, og evner å oversette dette til praktiske tiltak. Du har også erfaring med webplattformer og forstår integrasjoner med andre datasystemer, og hvordan slike plattformer samspiller for å gi kundene en så bra handleopplevelse som mulig. Den vi ser etter må være selvgående, nysgjerrig og like å jobbe både operativt og strategisk.

Ansvarsområder

  • Sørge for at e-handelsløsningen til Farmasiet er optimalisert, derav ansvar for SEO
  • Eie innholdsstrategi og bidra med både tekst, bilde og sideoppsett, samt koordinere interne ressurser som bidrar med innhold
  • Systematisert A/B-testing og effektdokumentasjon for optimalisering av kundereisen
  • Delta i arbeid med strategier og planer
  • Bistå i analysearbeid, design og utvikling av brukeropplevelse og nye konsepter for effektiv handel og økt konvertering

Vi tror du har:

  • Erfaring med å lage engasjerende innhold og nettsideoppsett som konverterer
  • Inngående forståelse for brukeratferd og kundereise innen e-handel
  • Erfaring med analyseverktøy som Google Analytics og Google Tag Manager, i tillegg til andre verktøy for webanalyse
  • Meget god forståelse av SEO generelt (søkemotoralgoritmer, on-site og off-site, teknisk etc.)
  • Erfaring med publiseringsløsninger (CMS) og PIM, gjerne Episerver og InRiver
  • Interesse for UX-/webdesign
  • Erfaring med CRM og segmenteringer er ikke et krav, men en fordel
  • Erfaring med enkel bildehåndtering er også en fordel
  • Det er ønskelig at du har en bachelor eller master innen økonomi/markedsføring/IT og svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk

Som person er du:

  • Kundefokusert og strukturert
  • Forretningsorientert og liker å se gode resultater
  • Nysgjerrig og idérik
  • Liker å jobbe både operativt og strategisk
  • Engasjert og inkluderende
  • Fleksibel med stor arbeidskapasitet
  • Evner å jobbe selvstendig så vel som i team

Hos Farmasiet vil du jobbe i en avdeling med mange kompetente kolleger i et stort og godt arbeidsmiljø hvor du vil få god opplæring og oppfølging.

Stillingen er et vikariat med varighet på 7 måneder, og med oppstart i juni. Vi vil derfor vurdere alle søkere fortløpende.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Elisabet Rye eller Ole Janzso
Kontaktpersoner:

Elisabet Rye

Rådgiver

915 47 093

elisabet@teft.no
linkedin icon

Ole Janzso

Partner og rådgiver

977 74 771

ole@teft.no
linkedin icon