Euro Sko Gruppen søker analytiker omnikanal

Euro Sko Gruppen er Skandinavias største skokjede med over 360 butikker i Norge, Sverige og Danmark. Eurosko er hovedkonseptet, men kjeden omfatter også konseptene DNA, Shoe Gallery og Shoeday. Sortimentet i butikkene består både av private labels og internasjonale merkevarer. Skokjeden har som ambisjon å være «byens beste skobutikk» og suverene innen omnikanal markedsføring i skobransjen.

Er du en analytiker med sterk digital kompetanse og som brenner for innsiktsdrevet markedsføring? Vi søker etter en initiativrik, selvgående og faglig dyktig kollega som ønsker å spille en viktig rolle for hvordan vi designer og videreutvikler våre digitale kundereiser. Euro Sko Gruppen har ambisiøse mål for sin omnikanalstrategi, og innsiktsbasert markedsføring har en sentral plass i dette. Som analytiker hos oss, vil du få ansvar for å ta i bruk store mengder data fra ulike kilder på måter som gir oss innsikt i hvordan vi skal skape bransjens beste kundereise. Du vil få en sentral rolle i vår markedsavdeling og være vår fremste pådriver for å løfte avdelingen og innsikt som fagområde.

Du vil tilrettelegge for økt bruk av data i beslutningsprosesser relatert til kundereisen gjennom analyser, dashboards og andre visualiseringsverktøy.  Som en retail virksomhet er vi i stor grad kampanjedrevne, og med ditt kremmerskap og kommersielle blikk, vil du hjelpe oss med å lage bedre og mer lønnsomme kampanjer. For å lykkes hos oss må du være proaktiv, nysgjerrig på hvorfor ting fungerer eller ikke fungerer og ta initiativ til å avdekke hva vi skal forsterke og forbedre. Du må også kunne foreslå løsninger, kvalitetssikre bestillinger til utviklere og IT prosjektledere og teste implementerte løsninger.

Ansvarsområder:

  • Analyse av salgstall, trafikk, konverteringer og målgruppeadferd
  • Definere KPI’er for markeds- og omnikanalarbeid samt byråsamarbeid, og følge opp disse
  • Presentere forslag til forbedringer i kundereisen
  • Bidra til økt bruk og forståelse av tilgjengelig data gjennom analyser og visualiseringsverktøy
  • Beregne ROI på markedsinvesteringer

Erfaring/bakgrunn:

  • Flere år fra analyserettet stilling i et digitalt miljø, gjerne relatert til markedsføring
  • Erfaring med rapportering og bruk av ulike analyseverktøy, samt bruk og analyse av data fra ulike kilder
  • Erfaring fra å presentere data og analyser til ulike grupper av brukere
  • Minimum en bachelor innen markedsføring, økonomi eller IT
  • Forståelse for retail som bransje

Du er en analytisk person med sterk digital kompetanse og god kommersiell forståelse. Du må være nysgjerrig og ta initiativ, og like å jobbe i team. Du jobber strukturert og er komfortabel med tekniske løsninger og kan definere behov knyttet til dette.

Stillingen er lokalisert i Euro Sko Gruppens hovedkontor i Moss, og vi tilbyr gode betingelser og et hyggelig arbeidsmiljø.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Vibeke Moen, Katrine Toven eller Henrik Sandberg

Kontaktpersoner:

Vibeke Moen

Vibeke Moen

linkedin icon

Prosjektleder

976 25 431

Vibeke@teft.no
Katrine Toven

Katrine Toven

linkedin icon

Rådgiver

907 60 718

Katrine@teft.no
Henrik Sandberg

Henrik Sandberg

linkedin icon

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no