Euro Sko søker markedsdirektør med omnikanalansvar

Eurosko er Skandinavias største skokjede med over 360 butikker i Norge, Sverige og Danmark. Eurosko er hovedkonseptet, men kjeden omfatter også konseptene DNA, Shoe Gallery og Shoeday. Sortimentet i butikkene består både av private labels og internasjonale merkevarer. Skokjeden har som ambisjon å være «byens beste skobutikk» og suverene innen omnikanal markedsføring i skobransjen.

Vi ser nå etter en erfaren markedsdirektør som skal bidra til å oppnå disse ambisjonene. Du vil få et overordnet omnikanalansvar, som inkluderer markedsføring og kommunikasjon på alle digitale flater, i fysiske butikker og nettbutikken, lojalitetsprogram, samt øvrige eksterne markedsinvesteringer. Stillingen vil inngå som en del av ledergruppen.

Som markedsdirektør vil du eie markeds- og konseptstrategien knyttet til kjedens konsepter, og sørge for at denne gjenspeiles i alle kanaler. Du vil ha leder- og personalansvar for markedsavdelingen og ansvar for at medarbeiderne til enhver tid har den riktige kompetansen tilgjengelig, enten det er internt eller gjennom eksterne samarbeidspartnere. Stillingen er en nøkkelrolle i organisasjonen, og vi leter etter en person som kan etablere gode prosesser for informasjonsflyt og samarbeid innenfor sine arbeidsområder og mot retail og produkt/design.

Ansvarsområder:
  • Kommunikasjon i alle digitale og øvrige flater
  • Produksjon av innhold til alle eide og kjøpte flater
  • Tilgjengeliggjøring av innhold, markedsmateriell og produktrelatert informasjon til interne og eksterne brukere
  • Valg av samarbeidspartnere, som medie- og reklamebyrå
  • Sikre datafangst og bruk av data i kommersiell og markedsføringssammenheng
  • CRM og lojalitetsprogram
  • E-commerce-strategi og -løsning

Erfaring/bakgrunn:

  • Erfaring fra lederrolle innenfor markedsføring og personalansvar
  • Erfaring med å jobbe tett med en merkevare og tilhørende merkevarestrategi over lengre perioder
  • Utarbeidet og operasjonalisert markedsstrategi
  • Bakgrunn fra retail en stor fordel, da dette per i dag er en retailkjede som også i sin omnikanalstrategi vil ha et fokus på å drive trafikk til butikk på kort sikt
  • Sterk digital strategisk forståelse og erfaring, evne til å organisere og prioritere tradisjonelt og digital markedsarbeid opp mot kortsiktig salg vs merkevarebyggende aktiviteter
  • Jobbet med lojalitetsprogram
  • Kjennskap til verktøy innenfor markedsteknologi og markedsanalyse, samt bruk av data til innsiktsformål

Du er en person med sterk digital kompetanse og god kommersiell teft. Gode ferdigheter innen kommunikasjon og samarbeid er essensielt i denne rollen, der kontaktflatene er både eiere, de ulike delene av administrasjonen og butikkene i kjeden. Det er viktig at du evner å jobbe strukturert og løsningsorientert med mange parallelle og ulike prosjekter.

Stillingen er lokalisert i Euro Sko Gruppens hovedkontor i Moss, og vi tilbyr gode betingelser og et hyggelig arbeidsmiljø.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Katrine Toven eller Henrik Sandberg

Kontaktpersoner:

Katrine Toven

Katrine Toven

linkedin icon

Rådgiver

907 60 718

Katrine@teft.no
Henrik Sandberg

Henrik Sandberg

linkedin icon

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no