Elscoop Group søker markeds- og kommunikasjonsansvarlig

Er du en operativ markedsfører med strategisk erfaring? Har du bakgrunn fra kommunikasjonsarbeid og kunne du tenke deg å lede arbeidet knyttet til merkevarebygging, omdømme, markedsføring og kommunikasjon for et spennende konsern i vekst – da kan du gjerne lese videre!

Elscoop Group er et ungt og innovativt konsern som eier, driver og utvikler attraktive og velrenommerte elektrovirksomheter. Vi styrker nå konsernet for å kunne imøtekomme de utfordringer og ønsker som vi har for årene fremover.  Som en del av dette arbeidet søker vi nå etter en positiv, dreven og fremoverlent markeds- og kommunikasjonsansvarlig, til en nyopprettet stilling.

Litt mer om oss

Elscoop Group AS ble etablert i 2014 med formål om å investere i, og utvikle norske elektroentreprenører. Elscoop-selskapene skal være markedsledere lokalt, ha sterke, selvstendige ledere, samt tydelige identiteter. Vi skal kombinere fleksibiliteten, effektiviteten og den personlige servicen til et lite selskap med ressursene, nettverket og beste praksis til store selskaper.

Siden 2014 har konsernet vokst kraftig og består nå av 18 elektroentreprenører hovedsakelig lokalisert på Østlandet og i Trøndelag. Credo Partners kom inn som hovedeier sommeren 2019, og det har satt oss i stand til å legge offensive og ekspansive planer for oppbygging og utvikling av konsernet. Vi omsetter for ca. 800 mill. NOK, har ca. 550 ansatte og er i stadig vekst og utvikling. Med deg på laget får vi en stødig leder i front, og med riktige strategier, systemer og tjenestetilbud er vi trygge på at vi vil lykkes.

 

Dette vil bli dine ansvarsområder

  • Bygge opp en sentral funksjon innen markedsføring og kommunikasjon for å profesjonalisere operative (digitale) markedsaktiviteter
  • Utvikle og implementere en markeds- og kommunikasjonsstrategi, med tilhørende markedsplaner
  • Lede gjennomføring, oppfølging og analyse av planene og aktivitetene, i tett samarbeid med interne og eksterne partnere
  • Være faglig ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon i konsernet og utvikle vår kompetanse på området
  • Drive forretningsutvikling innen markedsføring og salg, herunder implementere kundetilfredshetsprogram
  • Bygge sterke merkevarer for konsernet og de lokale selskapene
  • Tilrettelegge for og koordinere produksjon og publisering av innhold i digitale flater, med fokus på nettsider og sosiale medier
  • Etablere en felles profilmanual og innholdsbank, til glede for alle selskapene

Vi har behov for deg som har en strategisk tilnærming til fagområdet, men som i tillegg ønsker og ser verdien av å få jobbe operativt. Du har selv produsert og publisert innhold til både web, nyhetsbrev og sosiale medier tidligere og kjenner til verktøy for publisering, optimalisering og analyse. Du har gjerne jobbet med visuell kommunikasjon, men viktigst er det at du har en god forståelse for hvordan innhold og performance bør benyttes og du har oversikt over hvem du kan benytte eksternt for å få levert på disse områdene.

Vi tror i tillegg du har noe kjennskap til optimalisering og analyse av websider, at du generelt er godt oppdatert innen digital markedsføring, og at du kan være en faglig ”go-to-person” for oss internt i konsernet.

Gjennom operative markedsaktiviteter skal vi bygge kjennskap til selskapenes tjenestetilbud (både B2C og B2B), engasjere våre kunder og jobbe målrettet med kundetilfredshet. Har du kjennskap til lojalitetsprogrammer, CRM og digitale kundereiser er dette positivt.

 

Faglige kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning, minimum Bachelor-nivå
  • Flere års (5+) erfaring med digitalt markeds- og kommunikasjonsarbeid, både operativt og strategisk
  • Erfaring med B2C, en fordel med forståelse for B2B markedsføring
  • Oppdatert innen fagfeltet, særlig innen digital markedsføring
  • Gode språklige ferdigheter, flytende i norsk, både skriftlig og muntlig

Vi tror du er en utpreget lagspiller med gode lederegenskaper. Du er faglig engasjert og oppdatert og har gode kommunikasjonsferdigheter. Du trives best i en rolle hvor du får initiere, eie og drive prosesser og et stort mandat med mye ansvar skremmer deg ikke.

Vi holder til i fine lokaler på Lierstranda, rett sør for Asker og kan tilby gratis parkering, et uformelt og engasjert miljø, en fleksibel arbeidsordning og øvrige goder.

Synes du dette høres ut som en jobb for deg, vil vi gjerne høre fra deg snarest, og senest 20. april. Vi behandler søknader fortløpende og vil i samarbeid med Teft Rekruttering få på plass vår neste sentrale medarbeider.

Har du øvrige spørsmål knyttet til stillingen kan du ta kontakt med rådgiver Camilla Bartnes eller Eivind R. Johnsen i Teft.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Camilla Bartnes eller Eivind Ruud Johnsen
Kontaktpersoner:

Camilla Bartnes

Rådgiver

975 45 597

camilla@teft.no
linkedin icon

Eivind Ruud Johnsen

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no
linkedin icon