Elkjøp Nordic søker Nordic Marketing Manager B2B

B2B er et av Elkjøps satsningsområder fremover og er definert som et vekstområde med spesielt høyt potensiale. Vi ser nå etter en Marketing Manager til vårt nordiske marketing-team som vil få ansvaret for å etablere og operasjonalisere den nordiske planen for våre B2B markedsaktiviteter.

Det innebærer å definere hvordan vår merkevareplattform og markedsstrategi bør justeres ut mot et B2B segment, identifisere hvordan vi best mulig tar våre B2B produkter ut i markedet gjennom god medie- og kampanjeplanlegging og bidra til å forløse gode, kreative konsepter i nært samarbeid med kjedenes markedsorganisasjoner. Videre skal rollen sikre at vi går ut i markedet med en treffsikker kommunikasjon, med optimale markedsplaner mot riktige målgrupper. Rollen vil bli overordnet ansvarlig for å etablere et godt, nordisk eierskap til planer og aktiviteter og vil jobbe tett med resten av teamet i Nordic Brand & Digital, samt de ulike markedsorganisasjonene i kjedene.

Ansvarsområder og oppgaver:

  • Identifisere, utvikle og eie Elkjøps markedstrategi og merkevareløfte mot B2B segmentet og sørge for et godt samarbeid mellom Commercial og de lokale markedsavdelingene i kjedene
  • Sørge for at vi har gode markedsanalyser og innsikt som base for alle beslutninger knyttet til våre B2B aktiviteter
  • Utvikle og forvalte vår B2B kommunikasjonsplattform og våre kreative konsepter og sikre at denne henger sammen med vår overordnede merkevareplattform og visuelle identitet
  • Sette KPI´er og overordnede mål for B2B-aktiviteter generelt og våre markedskampanjer spesielt, i nært samarbeid med vårt nordiske mediebyrå
  • Planlegge og operasjonalisere vår medie- og kampanjestrategi i samarbeid med lokale kjedeorganisasjoner og Commercial
  • Være en pådriver for at vi har gode strategier for hvordan vi utnytter potensialet som ligger i datadrevet CRM ut mot vårt business-segment
  • Sørge for at tilknyttede merkevarebudskap som for eksempel bærekraft, kommersielle tjenester etc blir integrert i B2B-strategien og i taktiske kampanjer
  • Følge opp utvikling og implementering av kampanjer nordisk
  • Være en inspirerende og samlende sparringspartner for nøkkelpersoner i både den nordiske og de lokale markedsorganisasjonene
  • Sikre beste praksis og “way of work” på tvers av alle team og arbeidsgrupper
  • Proaktivt søke innsikt i de lokale markedene og sikre at våre nordiske ambisjoner blir forvaltet på beste måte i lokale kampanjer og uttak, i nært samarbeid med de lokale markedsavdelingene
  • Utvikle vår “marketing-toolbox” for B2B og strukturere vår “go-to-market” prosess for nye produkter, tjenester og initiativ
  • Sikre opplæring og implementering av kunnskap om vår merkevareplattform og vår B2B strategi internt og overfor nye og eksisterende partnere
  • Personalansvar for 1 marketing koordinator pr i dag

Hvem er du?

Vi ser etter deg med relevant erfaring og solid faglig pondus fra mediestrategi, merkevareledelse og B2B kommunikasjon hos en sterk merkevare eller et byrå. Du har høyere utdannelse innen merkevareledelse, media eller kommunikasjon, solid erfaring fra medie- og kampanjeplanlegging og vi tror det er viktig at du har erfaring fra å jobbe nordisk i større virksomhet, slik at du kjenner igjen beslutnings- og forankringsprosesser i matriseorganisasjoner. Det er viktig at du i tillegg også har erfaring med å jobbe med datadrevet CRM og budskapsutforming mot B2B segmentet.

Du har en solid faglig bakgrunn fra lignende roller, og du har en profesjonell og markedsstrategisk tilnærming til faglige problemstillinger. Du har gode lederegenskaper og er vant til å motivere, inspirere, utvikle og lede medarbeidere og nøkkelpersoner omkring deg for å lykkes med dine målsettinger. Du er sterk på samhandling, strukturert og analytisk. Vårt arbeidsspråk er engelsk, så det er viktig at du behersker dette flytende skriftlig og muntlig.

Vi tilbyr:

Å jobbe for Elkjøp Nordic er gøy og utfordrende, og som ansatt hos oss er du en del av den største og mest tradisjonsrike aktøren innen forbrukerelektronikk i Norge, og Norden. Hos oss vil du få opplæring skreddersydd til din rolle, og vi tilbyr en konkurransedyktig lønn inkludert bonusavtale og spennende karrieremuligheter. Kontoret har base i flotte, moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi har en utmerket kantine, og vårt eget treningsstudio, og en lang liste med ansattfordeler som for eksempel gunstige priser på produktene vi selger og gode forsikringsordninger.

På vårt hovedkontor vil du være en del av et åpent og inspirerende arbeidsmiljø. Miljøet preges også av god lagånd, trivsel, stolthet og stor tro på det vi gjør. Din oppgave blir, sammen med andre, å gjøre våre interne og eksterne kunder 100 prosent fornøyde hver dag. Kulturen vår er viktig for oss, og det er viktig at du også kan identifisere deg med våre kjerneverdier; ansvarlighet, engasjement og effektivitet.

Vi er opptatt av mangfold og balanse i organisasjonen vår, og oppfordrer derfor alle til å søke uansett bakgrunn, etnisitet, kjønn etc. Vær oppmerksom på at vi bruker personlighetstest i rekrutteringsprosessen, og at vi også utfører en bakgrunnssjekk på den vi ønsker å ansette.

Vi behandler søknader fortløpende og oppfordrer deg derfor til å søke snarest og senest innen søknadsfristen fredag 4.juni.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Henrik Sandberg
Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon