BI søker tjenestedesigner

Er du flink å skape gode opplevelser gjennom hele kundereisen? Og kribler det litt ekstra i magen når du jobber systematisk med konsepter hvor du omsetter innsikt til verdifulle løsninger?

Vi søker etter deg som kan ta utgangspunkt i folks faktiske behov og adferd, for å skape nye, men også til å forbedre, ytelsen av eksisterende tjenester.

Mange berøringspunkter gir en unik mulighet til å kommunisere med studentene og utvikle konsepter og systematikk for å bygge minneverdige læringsopplevelser og studieløp i særklasse. Som vår tjenestedesigner vil du få en nøkkelrolle i dette arbeidet og stor mulighet til å påvirke hvordan dette skal gjøres. 

På BIs videreutdanningstilbud deltar studentene både fysisk på våre campus i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger eller virtuelt i våre digitale læringsplattformer. BI har implementert den verdensledende plattformen SalesForce som sitt Customer Experience system, noe som innebærer svært mange muligheter for å systematisere og digitalisere interaksjon med studentene.

BI har inngått et strategisk samarbeid med flere verdensledende handelshøyskoler gjennom FOME alliansen. Dette er grep som bidrar til at vi når visjonen om å skape livslang læring i verdensklasse. Syns du dette høres spennende ut, les videre.

Hovedansvar og oppgaver

Studentopplevelser er en ny avdeling, organisert under Nasjonale Executive Programmer og er ansvarlig for utvikling av konsepter som skal heve totalopplevelsen for studenter på Executive, samt støtte vår faglige i utvikling av nye kurs, programmer og konsepter. 

Les mer om BIs satsning på tjenestedesign her

 

Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:

Rollen som tjenestedesigner vil være særlig sentral i utviklingsarbeid knyttet til kundereiser/studentreiser.

  • Studentreisen på Executive – definere hva utfordringen er, få innsikt, visualisering, utvikling, testing og implementering
  • Anvende tjenestedesignmetododikk for å skape innsikt – gjennom blant annet dybdeintervjuer og workshoper for å avdekke behov, etablere felles forståelse og samskape nye løsninger
  • Tverrfaglig teamarbeid – men du må også kunne ta ansvar for egne leveranser
  • Fasilitere og visualisere prosesser – skriftlig og muntlig formidling av prosess og resultater internt, til kunder og samarbeidspartnere
  • Design og implementering – kundereiser og systematiske kommunikasjonskonsepter i SalesForce (Marketing Cloud og Community Cloud)

Ønskelig kompetanse og personlige egenskaper:

Vi ser for oss at du er åpen for at det finnes flere svar på et spørsmål. Du er empatisk i møte med kunder, kollegaer og samarbeidspartnere. Du mener at innsikt skal lede til konkrete leveranser, som etter testing og hvis vellykket, skal implementeres. Evne til å jobbe strukturert i det kreative arbeidet og være kreativ i hvordan man kan løse en utfordring, et problem eller få tak i innsikt, er også viktig i denne rollen.

  • Har høyere utdannelse innen tjenestedesign eller annen relevant utdannelse
  • Minimum to års erfaring som praktiserende tjenestedesigner, gjerne med erfaring fra komplekse leveranser med kunder som f.eks akademia, det offentlige eller lignende
  • Har gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Er stødig på å bruke visualiseringer både som et verktøy og som leveranse.
  • Er åpen og nysgjerrig på universitet- og høyskolesektoren, dets ulike fagområder, temaer og utfordringer i samfunnet. 
  • God erfaring med digitale arbeidsverktøy, villig og interessert i å ta i bruk nye digitale verktøy.

Arbeidsmiljøet på avdelingen og nasjonale programmer bærer preg av mange sosiale og hyggelige aktiviteter. Vi har flere sosiale tiltak og folk kjenner hverandre godt. Arbeidsstil er under endring da vi gjennom den siste tiden har måttet ta i bruk flere digitale verktøy. I dag kombinerer vi møtekultur og workshops som arbeidsmåte.

Vi kan tilby:

  • Mulighet til å få dekket studier ved BI Executive
  • 35 timers uke, alltid fri dagene i julen og påsken og gratis parkering
  • Jobbe med meningsfulle prosjekter/konsepter som bidrar til at mennesker lykkes med sine studieløp
  • Gode ordninger for pensjon, lån og forsikring.
  • Attraktive muligheter for kompetanseheving gjennom kostnadsfri deltagelse på BIs studier og kurs
  • Bli en del av designmiljøet på BI, med store flotte lokaler sentralt i Oslo – et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø, med hyggelige, engasjerte og kompetente kollegaer
  • Delta i mange flotte sosiale tiltak som kor, trening mm.
  • Mulighet til å påvirke og utvikle avdelingen Studentopplevelser

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Veronika Jakobsson eller Jannicke Østlie
Kontaktpersoner:

Veronika Jakobsson

Prosjektleder

452 49 697

Veronika@teft.no
linkedin icon

Jannicke Østlie

Rådgiver i Teft/Daglig leder LAB3 Talent

952 52 565

jannicke@teft.no