Watch Medier etablerer seg i Norge

Suksesshistorien til Watch Medier i et presset dansk mediemarked har ikke kommet av seg selv. Den kommer av et ønske om å levere godt og aktuelt innhold, konkurranseinstinkt og evnene til å se mulighetene i nye markeder. Nå etablerer de seg i Norge.

Watch Medier A/S etablerte sitt første nisjemedie FinansWatch i 2010. Siden da har ytterligere 12 medier kommet til. Mediehuset har i dag 13 digitale nyhetsmedier målrettet mot ulike bransjer innenfor næringslivet Danmark. Den første redaktøren for FinansWatch er i dag direktør for de over 100 medarbeiderne i selskapet, hvorav 65 er redaksjonelle medarbeidere. Watch Medier AS eies av mediehuset JP/Politikens Hus og har hovedredaksjon i København. 

I forbindelse med at Watch Medier nå skal etablere seg i Norge er mediehuset på jakt etter en faglig sterk næringslivsjournalist med gode lederegenskaper til å lede satsingen. Her vil du få anledning til å ansette ditt eget team, som du vil ha personal-, redaksjonelt og ledermessig ansvar for. Du må kunne se for deg en rolle der du jobber operasjonelt som journalist samtidig som du har det overordnede ansvaret for etableringen.

Høres det interessant ut? Mer informasjon om rollen følger lenger ned. Først litt bakgrunnsinformasjon;

Fokus på verdi fremfor klikk

Mens de fleste mediehus skjærer ned på midlene til journalistikken, går Watch Medier i motsatt retning. På få år har det danske mediehuset utviklet en moderne og lønnsom medievirksomhet basert på uavhengig, kritisk og rettferdig næringslivsjournalistikk med fokus på substans.

– Det har vist seg at der er stor etterspørsel etter seriøs, ordentlig og fokusert journalistikk som omhandler de viktigste bransjene i dansk næringsliv. Det gør det mulig å investere enda mer i journalistikken. Det vil vi gjøre de kommende årene, sier Anders Heering, administrerende direktør og sjefredaktør i Watch Medier. 

I dag er Watch Medier blant Danmarks største redaksjoner med fokus på næringslivsjournalistikk, og de leverer mer innhold om dansk næringsliv og danske selskaper enn noe annet medie i landet. Og utviklingen stopper ikke her, understreker Anders Heering. 

-Vi går en annen vei enn de fleste. Vi skriver selvfølgelig om de store skandalene og de brede næringslivshistoriene, men vi skriver også alle de andre historiene som de mer generelle næringslivsredaksjonene ikke har midlene til å prioritere, men som likevel har stor betydning i de ulike bransjene, sier Heering.

Gode lederegenskaper, interesse for næringsliv og fokus på kvalitet

Vi ser etter deg som vil bli med på etableringen av Watch Medier i Norge og bli redaktør for deres nisjeavis på nett. Du må være en sterkt nyhetsdrevet næringslivsjournalist med evne til å iverksette. 

For å lykkes i denne rollen er det viktig å ha en iboende trang til å skape, etablere og drive frem noe du tror på. Du har journalistiske verdier i bunn, et engasjement for god næringslivsjournalistikk, og vi tror at du tidligere har vært med på å starte opp eller bygge et redaksjonelt eller annet relevant miljø i inn- eller utland.  

Som leder er du både en inspirator og motivator; du inspirerer medarbeiderne til å ta fatt på gode sakene og vinklingene, og du motiverer også til å skape resultater over tid. 

Dette og mer kan du få høre mer om dersom du er interessert. Ta kontakt med vår rådgiver June R. Johansen for mer informasjon.