APRIIL Reklame Oslo søker Office Manager / prosjektleder

Apriil er et byråfellesskap innen fagområdene reklame, design, digital markedsføring, story, PR og event. Vi holder til i Bergen, Oslo og Stavanger. Vi jobber på tvers for å sikre at våre kunder alltid opplever ferdighetene til den enkelte og styrken av mange.
Til sammen er vi 90 medarbeidere og har en samlet omsetning på ca 70 millioner kroner. Byråfellesskapet består av ulike selskaper der Media Bergen er hovedeier.

APRIIL Reklame tror på kommunikasjon som engasjerer, skaper følelser, og som motiverer de ønskede handlingene fra de riktige menneskene. Vi drivs av kreativitet, og har store ambisjoner for vår satsing i Oslo.

Vi ser etter en Office Manager/prosjektleder som vil få ansvaret for varierte administrative oppgaver og prosjektledelse av ulike kunde- og produksjonsoppgaver. Du vil være oljen i maskineriet i et hyggelig, nystartet byrå, med store ambisjoner. Trives du med et bredt spekter av administrasjonsoppgaver og ønsker du å jobbe med prosjektledelse og praktisk gjennomføring av små og store prosesser mot kunder og interne ressurser  – da kan kanskje denne rollen være midt i blinken for deg!

Vi ser for oss at rollen får ansvaret for den daglige driften av kontoret. Dette innebærer blant annet ansvar for innkjøp, dialog med leverandører og avtaler knyttet til disse. Du får ansvar for logistikk på kontoret, det være seg kaffe, lunch og fasilitering av møter. Det skal være hyggelig å besøke APRIIL og våre ansatte skal trives på kontoret. Får vi kunder på besøk, skal disse ivaretas og helst trives like godt. For nyansatte skal det tilrettelegges for god opplæring og du vil bidra praktisk til onboarding av nye medarbeidere. 

Du vil videre få ansvar for økonomiske oppgaver,  som fakturering og daglig oppfølging av vår økonomi, i samarbeid med morselskapet vårt i Bergen. Du skal bistå med lønnsunderlag og sørge for oppdatering av ansatteportal mht sykefravær og forsikringer m.m. Oppfølging av kundefordringer, enkle controller-oppgaver og økonomisk overvåkning av oss som selskap, markedet og våre konkurrenter vil også tillegges denne rollen. Sammen med ledelsen og vårt morselskap får du ta del i utforming av budsjett og prognoser og du vil få ansvar for å sammenstille lønnsomhetsrapporter og bistå med annet økonomisk arbeid knyttet til utlegg og bilag. Du vil kort og godt bli vår “go to-person” når det kommer til økonomiske spørsmål knyttet til daglig drift. Vi tror derfor det er viktig at du har jobbet litt med slike oppgaver tidligere og at du trives med den type arbeid. Du trenger ikke være regnskapsfører eller revisor, men din gode struktur, økonomiske forståelse og punktlighet gjør deg skikket til dette ansvaret. 

Rollen vil også få praktisk ansvar for prosjektledelse av enkelte kundeforhold og produksjoner. Dette kan være oppgaver som knytter seg til fremdrift, økonomi og ledelse av ulike produksjoner eller prosjekter, følge opp kunder, underleverandører og kolleger i deres hverdag, ta i mot og aktivisere bestillinger fra kunder og kvalitetssikre kunde- og  leverandøravtaler.

Hvem er så du?

Vi tror du har en utpreget “administrasjonssjef” i magen. Du har kanskje en slik rolle i dag, eller du har jobbet med flere av oppgavene som er nevnt over, og har lyst til å gjøre mer av dette. Enten du har erfaring fra praktiske oppgaver i et byrå, med administrasjonsoppgaver eller økonomi fra et annet selskap eller du kanskje har noe erfaring fra prosjektledelse – så kan dette være relevant! Om du har interesse for, og eventuelt erfaring fra, medie-, reklame- eller kommunikasjonsbransjen kan det være en fordel – men det er ikke et krav. Din serviceinnstilte, tydelige og strukturerte personlighet, evnen til å gjøre det hyggelig rundt deg og til å lære deg det du ikke kan, er for oss viktigere egenskaper som trumfer erfaring.

Hos oss vil du få en svært sentral rolle med mye ansvar, en hyggelig og fleksibel arbeidshverdag sammen med dyktige og sosialt veldig utadvendte kolleger i fine lokaler midt i Oslo sentrum. Nysgjerrig? Hør av deg da vel?

Søk her