Eplehuset: – Selskapet preges av engasjerte ansatte med ekte lidenskap for Apple og omtanke for hverandre

– Det er virkelig gøy når man ser hvilket samspill vi kan få til på tvers av selskapet. Vi har lave terskler og åpne dører, og en genuin interesse av å lykkes utover egen avdeling. Det tror jeg man merker med en gang man starter, forteller Line Spets Ludvigsen, markeds- og netthandelssjef i Eplehuset.

Eplehusets første butikk åpnet i september 2002. Selskapet ble stiftet for å ta Apple ut til folket og er i dag merkevarens hovedleverandør i Norge. Butikkjeden har 24 avdelinger spredt over hele Norge og over 370 ansatte.

– Idéen til å starte det som i dag er Eplehuset kom sakte, men sikkert. På den tiden, da jeg jobbet med å selge Apple-produkter, så var det fra mandag til fredag fra 08.00-16.00. Skulle en kunde se på et produkt, måtte de gjøre en avtale med oss, mimrer Bjørn Tore Brevik, gründer og styreformann i Eplehuset.

Bjørn Tore var den gangen en helt vanlig lønnsmottaker, men bestemte seg for å satse det han hadde av verdi – som var en svart Volvo. Den fikk han 185 000 kroner for. De pengene ble investert i oppstarten av det som i dag er Eplehuset

I videoen under kan du høre hele historien om hvordan Eplehuset ble til og hvordan de har klart å skape den populariteten som butikkjeden har i dag.

Rekrutterer digital markedsfører til sentral rolle i markedsavdelingen

Nå er Eplehuset på jakt etter en digital markedsfører til markedsavdelingen.

– Eplehusets konsept handler om gode opplevelser skapt med vårt verdigrunnlag. Alle skal være trygge på at vi er spesialistene før, under og etter kjøp av et produkt. Vi bryr oss om mennesker og miljø, og selger bare det vi tror på. Vi jobber alltid for at kundene våre skal komme tilbake så vi kan vise dem enda mer, sier Line Spets Ludvigsen (33), netthandelssjef og leder for marked og kundesenter i Eplehuset.

Line jobber fra Eplehusets kontorer i Trondheim, mens resten av markedsteamet er lokalisert i Oslo. Den nye digitale markedsføreren kan velge om man ønsker å jobbe fra Oslo eller Trondheim.

Bli bedre kjent med 3 fra markedsavdelingen i Eplehuset her:

I tillegg til disse har avdelingen Julie som jobber med sosiale medier og Vilde som jobber med nyhetsbrev. Totalt er det dermed fem engasjerte personer som venter på sin nye kollega i markedsavdelingen.

Line Spets Ludvigsen (33), netthandelssjef og leder for marked og kundesenter i Eplehuset

Kort fortalt, hvem er du?

–  Jeg startet i Eplehuset i 2020 med bakgrunn fra netthandel i klesbransjen. Jeg har studert kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling og har en bachelor i Markedskommunikasjon. Apple-universet begeistrer meg og spesielt når jeg har så supre kollegaer som vet hvordan produktene kan gjøre livet enklere og bedre. I 2020 startet jeg som netthandelssjef og i dag er jeg også øverste leder for Marked og Kundesenter.

Hvorfor ville du begynne å jobbe i Eplehuset og har jobbhverdagen svart til forventningene du hadde før du startet?

– Jeg har alltid hørt at Eplehuset har hatt et godt arbeidsmiljø og at de tror på og er opptatte av de ansatte. Etter to år i firmaet kan jeg bekrefte at dette stemmer. Det er jo vi menneskene bak som skal gjøre jobben, og det er vi som utgjør merkevaren Eplehuset. En annen viktig grunn til at jeg ville jobbe i Eplehuset var at man får jobbe med kanskje verdens største merkevare, Apple, i Norge.

Hvorfor er det spennende å jobbe i Eplehuset? 

– Avdelingene og butikkene våre er spredt i hele Norge. Avdelinger som teknologi, regnskap, marked, service, innkjøp, netthandel, HR, kundesenter og distribusjon er ikke så mange i hver avdeling, men det er virkelig gøy når man ser hvilket samspill vi kan få til. Vi har lave terskler og åpne dører, og en genuin interesse av å lykkes utover egen avdeling. Det tror jeg man merker med en gang man starter.

Hampus Nilsson (35) fra Oslo og produktansvarlig i Eplehuset

Kort fortalt, hvem er du?

– Jeg bor sentralt i Oslo og er veldig glad i det byen har å tilby med mat, drikke, kultur og konserter. Jeg er glad i å reise, møte mennesker og oppleve nye ting. Det passer også bra med min rolle i Eplehuset der jeg er produktansvarlig og har ansvar for alt tilbehør vi selger. Jeg har kontakt med våre leverandører og jobber for å sikre at Eplehuset til enhver tid har spennende produkter og er en spennende butikk å besøke.

Hvorfor ville du begynne å jobbe i Eplehuset?

– Jeg har jobbet i Eplehuset siden jeg var 21 år gammel så veldig mye har skjedd siden den tid – men det at jeg har blitt i selskapet så lenge sier vel egentlig alt om hvor godt jeg trives. I Eplehuset har jeg fått lov til å både utvikle meg selv og være med å utvikle Eplehuset til det vi er i dag. Gjennom årene har jeg fått mange gode venner på jobb og hatt utrolig mye gøy!

Hvorfor er det spennende å jobbe i Eplehuset? 

– Det er veldig mange ting som gjør at jeg trives så godt i Eplehuset og kollegaene som jeg allerede har nevnt er definitivt én av de. Det er et ungt miljø med veldig mange lidenskapelige og ambisiøse folk i 20-30-årene som jobber i Eplehuset som liker det vi driver med og liker å jobbe sammen.

Mye av lidenskapen kommer nok fra det at vi som jobber i Eplehuset er veldig opptatt av og glad i produktene vi jobber med. Vi mener oppriktig at Apple sine produkter er med på å gjøre livet litt bedre og litt enklere og vi vet hvor mange det er som bruker Apple sine produkter til å lage de mest fantastiske ting. Det gir en trygghet og en stolthet å jobbe med verdens beste produkter og det er inspirerende å være med på å få det budskapet ut til kundene våre.

 Viviana Kiossovski (38), redaktør i Eplehuset

Kort fortalt, hvem er du?

– Jeg er en livsglad kvinne med et stort engasjement for teknologi, musikk og sci-fi. Mitt første møte med Apple var som 19-åring – alltid med en turkis iPod mini i lomma og PowerBook G4 i sekken. Jeg liker å løpe med vinden og har i løpet av min Eplehuset-karriere bodd og jobbet i Stavanger, Trondheim og Oslo, som selger, butikksjef, regionsjef, og i dag redaktør.

Hvorfor ville du begynne å jobbe i Eplehuset?

– Jeg startet i Eplehuset som selger ved siden av studiene for nesten 16 år siden. Egentlig kjente jeg ikke til selskapet, men som lidenskapelig Apple-bruker som ville hjelpe andre med å oppdage den samme begeistringen, så tenkte jeg Eplehuset kunne passe godt. Å dele min lidenskap er noe Eplehuset virkelig har latt meg gjøre på flere måter enn jeg kunne forventet. Studiene ble derfor lagt på is, til fordel for en karriere i Eplehuset.

Hvorfor er det spennende å jobbe i Eplehuset? 

– Det mest betydningsfulle elementet gjennom alle disse årene har og vil alltid være menneskene. Arbeidshverdagen kan tidvis være hektisk og krevende, men sammen med likesinnede kollegaer som deler den samme begeistringen for Apple og det å skape gode kundeopplevelser, så er dagene fylt med felles mestringsglede. Sammen med et stort rom for egen skaperkraft, så er en jobb i Eplehuset spesielt berikende og meningsfylt.

Er du vår nye kollega?

I rollen som digital markedsfører vil du tilføre ettertraktet kompetanse til Eplehuset og være eksperten på dette fagfeltet i selskapet. Du vil derfor ha stor mulighet til å påvirke hvordan selskapet skal jobbe med digital markedsføring fremover. Du vil også få den viktige rollen som Eplehusets representant i ukentlige møter med Apple.

– Vi ser etter en dyktig og engasjert digital markedsfører som kan begeistre våre kunder med tilpasset og målrettet kommunikasjon i betalte flater. Du vil jobbe med å skape kampanjer, både for oss og i tett samarbeid med våre leverandører. Vi har et tett markedssamarbeid med Apple og det vil være din oppgave å følge opp dette og sørge for at vi sammen når målene vi setter oss. Dette innebærer rapportering av effekt på annonsering og markedsføring og oppfølging av ulike  tiltak, forklarer Line, som vil være personens nærmeste leder.

Her kan se intervjuer med flere ansatte i Eplehuset: