Wittusen og Jensen satser på konseptleveranser

Wittusen & Jensen har lagt ut på en reise der de i større grad skal levere hele konsepter tilpasset kundens egne kommunikasjonsflater.

Det er om lag seks måneder siden Kommunikasjon & Design i Wittusen & Jensen fikk sin nye markedsdirektør Hanne Løken Olsen (40) om bord. Etter nesten 12 år i byråer som Vizeum, iProspect og
arat og i roller som medierådgive
Cr, digital og strategisk rådgiver og avdelingsleder, valgte Hanne å gå over på kundesiden. Det vi undres over er: Hvorfor Wittusen & Jensen?

Satser på totalløsninger

Wittusen & Jensen har lagt ut på en reise der de i større grad enn før skal levere hele konsepter til kundene. Til nå har de kanskje vært mest kjent for forbruksvarer til arbeidsplassen. Ikke fullt så mange kjenner til deres kompetanse og styrke innen kommunikasjon og design.

 

Her kommer det en bildetekst.

12 år i byrå-verdenen

Med bakgrunn fra byråverdenen skjønner Hanne godt hvilke utfordringer kunden står overfor. Da hun jobbet i iProspect var det mange kunder som fortsatt var usikre på performance marketing og hvordan det skulle spille inn i deres tradisjonelle marketing-mix. Og det er nettopp her hun ønsker å bidra.

– Det oppsto en kommunikasjonsutfordring mellom de smarte digitale hodene og kundene. Jeg snakket språket fra begge verdener, så mulighetene mellom det digitale og det tradisjonelle, og kunne oversette fra spesialistene og til kundene.

«Få har nok tid til å tenke helhetlig på kommunikasjon og på et budskap som kan og bør leve igjennom hele året»
– Hanne Løken Olsen

Solid aktør i lang tid

Det er over 120 år siden Claus S. Wittusen og Paul H. Jensen etablerte sin spesialforretning for kontorer med trykksaker og protokoller i Skippergaten 19 i Kristiania. Mye har endret seg siden den gang, men riktige investeringer over tid har gjort Wittusen & Jensen til en solid og toneangivende aktør i bransjen som fortsatt holder stand.

– Wittusen & Jensen har over tid og i mange faser endret seg, og gjort det med hell. Og så skal vi i tiden fremover bli enda tydeligere på vår leveranse av konsepter og helhetlige løsninger slik at dette blir attraktivt i markedet, avslutter hun.