SiO vil at studentene lykkes

Skal du lykkes som student må du ha det bra i hverdagen. Det er noe av årsaken til at Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO) om kort tid lanserer et lojalitetsprogram for sine studenter.

-Vi vet blant annet at fysisk aktivitet, et sosialt nettverk, muligheten til å delta på aktiviteter med medstudenter og et godt sted å bo er viktig for å trives som student. Når vi nå lanserer et lojalitetsprogram ønsker vi å gjøre det enklere for studentene å holde oversikt over tilbud og tjenester som er viktig i deres hverdag, og bidra til at studietiden blir en fin epoke i livet, sier markedsdirektør Gunn Kirsti Løkka.

Mer enn 67.000 studenter i Oslo er tilknyttet SiO og kan benytte seg av SiO sine mange tilbud. Alle disse studentene er fordelt på 26 studiesteder.

– Vi har til sammen 40 serveringssteder i Oslo og Akershus, 24 studentbyer og -hus hvor det bor cirka 10.000 studenter og vi har seks treningssentre med over 25.000 medlemmer. I tillegg har vi et fastlegetilbud, «verdens beste» psykisk helse, rådgivning, tannlegetilbud og barnehager tilpasset studenter med praksis og eksamen. Dette bare for å nevne noe. Mange tilbud kan også bety at den enkelte student opplever mengden informasjon som overveldende. Det har vi ønsket å gjøre noe med i vårt nye lojalitetsprogram og gjennom å utvikle løsninger for bedre og mer tydelig kommunikasjon til studentene når de trenger det, sier  Løkka.

Satser på skreddersydde tilbud

Etter å ha tatt i mot tilbakemeldinger og ønsker, og diskutert med studentene er nå SiO snart klare for å ta sitt første skritt videre på veien mot bedre kundedialog og en mer samlet kommunikasjon.

– Vi ønsker at studentene skal få skreddersydde tilbud i de kanalene de er i, at det er god samkjøring av kommunikasjon, og at studentene opplever bra service og gode kundeopplevelser. Målet er helt klart at studentene tilknyttet SiO skal oppleve sømløse kundereiser og fordeler ved at de får gode og relevante tilbud rett til dem. Det kan være god informasjon ved leie av bolig, et tilbud på opplevelser som konserter og arrangementer, eller det kan være rimelig mat med hver 10 gratis, sier Tonje Solbakken som er ansvarlig for CRM i SiO.

Mulighetene er mange

SiO stopper ikke der. Mulighetene fremover er uendelige, men de må settes i system og det er noe av bakgrunnen for at SiO nå ser etter en dialogmarkedsfører til sitt team. Les mer om stillingen her.

Høres dette interessant ut? Ta kontakt med  June eller Eivind i Teft.