Sammen blir nylig fusjonerte OMG Oculos ledende på sitt fagfelt i Norge

Leder for nylig fusjonerte OMG Oculos Tom Orvei tror på kraften av å skape rom for lek i arbeidshverdagen for å bygge sterk kompetanse. – Å ha det gøy på jobb gjør at vi lærer mer av hverandre og leverer bedre resultater til kundene våre!

Aller-eide Ahead Group Norway AS kjøpte nylig CRM-selskapet Oculos, og fusjonerer med det eksisterende datterselskapet OMG. Det nye selskapet OMG Oculos vil bli ledende på CRM, marketing automation, lojalitetsprogrammer og performance marketing i Norge. OMG og Oculos har lenge vært rivaler i et marked preget av store endringer og vekst de siste årene.

Nå slås de sammen, og danner dermed et av de største miljøene med breddekompetanse på fagfeltet i Norge. Tom Orvei blir ny leder for det fusjonerte selskapet.

– Jeg gleder meg veldig til å sørge for at kompetansene våre skal jobbe sammen og levere sterke produkter og tjenester. Jeg gleder meg også til å gjøre oss ordentlig synlige for kundene som har behov for bredden i det vi tilbyr. Så det er to veldig spennende oppgaver som ligger på bordet nå som vi blir det største selskapet på CRM, performance og loyalty i Norge, sier Tom.

Han har ledet Oculos siden 2015 og er opptatt av å beholde det åpne og inkluderende miljøet som allerede eksisterer i begge selskapene.

-Det er viktig å ha det gøy sammen for å lære av hverandre og kunne levere gode resultater. Hverdagen hos oss består av en god miks av prosjektbaserte oppgaver som er godt planlagt, til ad-hoc og løpende oppgaver med kortere frister. Dynamikken og tempoet er kjempegøy, men det er viktig at det alltid er rom for litt shuffleboard og pusterom mellom «slagene», forteller han.

Nytt teknologi-, marketing og kommunikasjonshus i 2020

OMG Oculos sitter per dags dato i Holbergs gate, der de vil telle i underkant av 80 personer mot slutten av året. I september neste år flytter de til Kongens gate, hvor de skal sitte sammen med de andre søsterselskapene i Ahead Group Norway.

-Vi gleder oss til å flytte inn i den gamle televerkbygningen – et moderne industribygg med flotte dekorasjoner der det er høyt under taket – og til å bli en del av en stor organisasjon der vi får jobbe med mange nye spennende kunder på tvers av byråer. Der blir vi 250-300 personer under samme tak, i et stort teknologi-, marketing og kommunikasjonshus med kompetanse over hele medielandskapet. Dette er en unik mulighet som folk syns det er spennende å være en del av, forteller Tom.

Etterspørselen etter rådgivning på hvordan man skaper treffsikker kommunikasjon er økende, og OMG Oculos vil intensivere satsingen på Performance i tiden som kommer.

-Mye av satsingen går på å sørge for å ha gode rådgivere og eksperter på de ulike kanalene og plattformene. Kundedata blir til en superkraft når man benytter den optimalt. Det handler ikke bare om å poste noe på Facebook. Det handler om å skape innhold som treffer godt og om å beherske virkemidler i de ulike kanalene. Alle kundene etterspør denne kompetansen. Performance er en stor og integrert del av satsingen i hele Ahead-konsernet, forteller Tom.

Søker Seniorrådgiver – Performance

OMG Oculos søker nå en dyktig rådgiver innen performance marketing som er strategisk sterk og operasjonelt motivert. Du har dybdekunnskap innen en eller flere digitale fagområder, hvorav SEO er særlig viktig, og du er ofte i forkant av den faglige utviklingen. Erfaring og resultatfokuserte kampanjer på digitale flater og god teknisk forståelse er viktig. Du har et strukturert og analytisk hode, er selvgående og du er nysgjerrig på å tilegne deg ny kunnskap og verktøy.

Les mer om stillingen som senior rådgiver – performance her