Retriever satser på innovasjon: -Ambisjonen er å skape verdensledende tjenester innen sosiale medier

-Vi skal ikke bare følge utviklingen internasjonalt, vi skal lede den. Retriever skal sette standarden, fastslår Espen Viskjer, Norgessjef og Head of Innovation and Analysis i Retriever Nordic.

Siden etableringen i 2004 har Retriever hatt en imponerende vekst. I dag er de Nordens ledende leverandør av medieovervåkning, mediearkiv og medieanalyse, med Nordens største private fagmiljø innen medieanalyse. Målet er alltid å være det naturlige førstevalget for virksomheter som ønsker relevant informasjon, bedre beslutningsgrunnlag og dypere innsikt.

I tråd med selskapets nye visjon Live innovation and insight fortsetter Retriever å ekspandere med mål om å kunne tilby kundene de aller beste tjenestene innen sosiale medier.

-Sosiale medier er en helt naturlig del av kommunikasjonsmiksen til kundene våre og er like viktig som tradisjonelle mediekanaler. Vi opplever at mange syns at det er vanskelig å ha oversikt over hvordan de sosiale kanalene påvirker virksomheten og varemerket sitt. For å få til dette er det viktig å ha gode systemer, verktøy og analysemuligheter som gjør at man får et godt overblikk. Nå satser vi på å videreutvikle tjenestene våre til å svare på kundenes behov. I den forbindelse er vi nå på jakt etter en nordisk produktsjef for sosiale medier som skal lede arbeidet med å identifisere behov og videreutvikle tjenestene i tett samarbeid med våre medieanalytikere og utviklere, forteller Espen Viskjer.

I stillingen som Nordisk produksjef vil man møte stor investeringsvilje i selskapet og bli kjent med noen av Nordens mest spennende selskaper i arbeidet med å identifisere behov og utvikle nye tjenester. Retriever ser etter en kandidat som er bosatt enten i Norge, Sverige eller Danmark, med god oversikt over det nordiske medielandskapet og mulighetsrommet for tjenester innen sosiale medier.

I denne rollen vil du jobbe med å finne svar på følgende spørsmål: Hva har virksomheters behov for fremover? Hva skjer i sosiale kanaler? Hvordan skal virksomheter publisere? Hvordan skal de lytte? Hvordan skal de analysere? 

-Vi ser etter deg som tør å gå egne veier, og som både er innovativ og kommersiell. Vi tror du har bakgrunn som rådgiver innen sosiale medier eller har jobbet med å utvikle tjenester knyttet til fagfeltet. Den formelle bakgrunnen er egentlig ikke avgjørende, det viktigste for oss er at du evner å utføre oppgaven og deler vår visjon om å lede utviklingen av disse tjenestene på internasjonalt nivå, sier Espen.

Oppkjøp av suksessplattform

I juni 2019 kjøpte Retriever sosiale medier suksessen RelationDesk og med denne tilbyr de en komplett løsning for selskaper som ønsker å integrere kommunikasjon i alle typer mediekanaler.

-Gjennom oppkjøpet av RelationDesk blir vi den eneste aktøren som kan tilby en komplett løsning for håndtering av redaksjonelle- og sosiale medier. Det har vært etterspurt av våre kunder og kommer til å bli den nye bransjestandarden. Med RelationDesk får våre kunder en fullstendig oversikt over hva som sies om dem i alle mediekanaler, samtidig som de vil kunne påvirke dialogen i sosiale medier, håndtere kundehenvendelser og analysere utfallet, sier Espen Viskjer.

– Dette oppkjøpet er i tråd med vår strategi. Vi skal posisjonere oss innenfor vårt kjerneområde samtidig som vi skal styrke oss ytterligere på sosiale medier og mer helhetlige analyseleveranser til våre kunder, sier konsernsjef i Retriever, Robert Söderling.

Les mer om oppkjøpet her

Fremoverlent og innovativt miljø

I Retriever får man være en del av en bransje i stor utvikling, og få jobbe i skjæringspunktet mellom tradisjonelle og sosiale medier for å lage gode løsninger for brukere og kunder. Målet er å legge til rette for at kundens kommunikasjonsarbeid kan gjøres mer effektivt, både ved å bruke Retrievers tjenester som operativt arbeidsverktøy, men også for å kunne ettergå det som er gjort og analysere for å bli bedre.

Arbeidshverdagen i Retriever preges av en gjeng med 180 fremoverlente og energiske mennesker fordelt på de fire nordiske landene. Selskapet vokser og tjener penger, og kulturen er bygget på en vilje om å komme seg videre.

-Vi er en veldig bra gjeng og har et kjempebra arbeidsmiljø. Vi gjør mye sosialt sammen, har kick-off, eventerer i utlandet og faglige samlinger på tvers av de nordiske avdelingene. Felles for alle som jobber i Retriever er at vi er fremoverlente, innovative og gode til å samarbeide. Vi tror på at riktig holdning og attitude er like viktig som formell kompetanse, sier Espen.

Sentral rolle på nordisk nivå

Har du bakgrunn som rådgiver innen sosiale medier eller som tjenesteutvikler innen sosiale medier – og er klar for å nye utfordringer i karrieren?

Den rollen vil by på mange spennende arbeidsoppgaver og faglige utviklingsmuligheter. Her vil du få samarbeide tett med dyktige fagfolk og spennende selskaper i Norden om å skape gode tjenester som skal være levedyktige flere år frem i tid.

Stillingen vil bli en del av konsernledelsen og rapportere til landssjefen, enten det blir i Norge, Sverige eller Danmark.

Les mer om stillingen og søk her