Lindorff utvikler tjenester for morgendagens inkassomarked

Lindorff ruster seg for å kunne tilfredsstille kundenes forventninger, også i fremtiden. – Vi leter etter en igangsetter, som tør å utfordre etablerte standarder. Personen vi ser etter har en kompetanse som ikke finnes på huset i dag, så her finnes det muligheter til å sette agendaen for sitt fag. 

Lindorff er kjent som Norges største inkassobyrå, men egentlig gjør selskapet mye mer enn bare inkasso. Selskapets visjon er å lede folk flest og næringslivet til en sunn økonomi. For å hjelpe kundene med å finne gode løsninger på sine betalingsutfordringer, er det viktig at tjenestene som leveres i Lindorff tilfredsstiller kundenes forventninger.

– Bransjen vår står ovenfor viktige utviklingstrender innen digitalisering og automatisering, og vi ser det som vårt ansvar å hele tiden jobbe med å tilby bedre løsninger for våre kunder. For å få til dette, ønsker vi en ny kollega på laget som skal hjelpe oss med å utvikle innovative tjenester, konsepter og prosesser i Lindorff og bidra til at vi jobber enda smartere, sier Sindre Ræder, Head of Business Development & Strategic Partnerships i Lindorff Norge.

Lindorff har en viktig samfunnsrolle for å sikre en sunn økonomi og et velfungerende kredittmarked, og det er viktig at personen som kommer inn tar dette ansvaret seriøst. Rollen som tjenesteutvikler er nyopprettet, og man vil få mulighet til å forme sin egen arbeidshverdag i stor grad.

– Medarbeiderne hos oss trigges av den samfunnsrollen vi har. Inkassobransjen får mye kritikk, men faktum er at hvis ikke vi hadde eksistert hadde vi ikke hatt et fungerende kredittmarked. Det er viktig for oss at profilen vil hjelpe oss til å samhandle med kundene på en måte de fortjener. Å være nysgjerrig på mulighetene teknologi skaper er en selvfølge i denne rollen. Jeg tenker også at det kan være spennende for en med kreativ bakgrunn å komme inn i vårt miljø, sier Ræder.

 

Igangsetter som tør å utfordre etablerte standarder

Lindorff har svært mange møtepunkter med sine målgrupper og erfarer at kundene opplever kontakten som viktig for å få ryddet opp i økonomien sin. Nå vil de endre premissene for hvordan penger inndrives.

– For å få til dette må vi først og fremst kommunisere med et språk folk forstår. Vi skal møte folk på de flatene de er, og bruker blant annet Facebookchat, sms og digipost. Vi har også utviklet, og jobber løpende med, selvbetjeningsløsninger som skal gjøre interaksjonen med oss så sømløs som mulig. Opplevelsen som våre kunders kunder har med oss er et av våre viktigste fokusområder, slik at våre kunder ikke mister sine kunder, forklarer Ræder.

Selskapet sender nesten 4 millioner brev i året og besvarer i tillegg rundt 600.000 inngående telefonsamtaler hvert år.

– Det er viktig at personen som kommer inn trigges av ansvaret og mulighetsrommet som ligger i Lindorffs samfunnsoppdrag. Her får man mulighet til å forandre et sted fra innsiden. Vi må jobbe proft og effektivt med innovasjon for å ha en plass rundt bordet også i fremtiden. Konkurrentene våre blir stadig flinkere. Vi må bruke styrken vår til å utvikle oss fremover, fastslår han.

Frihet til å forme sin egen arbeidshverdag

Tor-Inge Flaa og Mats Tharaldsen jobber begge som digitale forretningsutviklere i avdelingen Business Development & Strategic Partnerships i Lindorff. Sistnevnte har vært i selskapet i hele 13 år.

– Jeg opplever at vi har en veldig flat struktur i hele organisasjonen der alle blir sett og hørt. Vi jobber fritt og har mulighet til å velge fokusområdene vi selv ønsker å jobbe med. På den måten kan vi forme vår egen arbeidshverdag. Det er viktig at personen som kommer inn er nysgjerrig og ser muligheter i en etablert og stor organisasjon. Vi gleder oss til å få en ny kollega i teamet, sier forretningsutviklerne.

Syns du dette høres spennende ut?

Les mer om stillingen her