Deloitte satser på kommunikasjon – vil du jobbe med kunnskap som vare?

Kunnskap er den røde tråden i Deloitte. Kunnskap om fag og kunnskap om folk. Her jobber noen av Norges, og verdens, fremste eksperter innen en lang rekke fagområder. Selskapet er opptatt av faglig utvikling blant sine ansatte, og har som mål å ligge lengst fremme på alle områder.

Nå søker Deloitte etter en rådgiver innen marked og kommunikasjon. Avdelingen består av rundt 15 hoder som jobber med digital kommunikasjon, innholdsproduksjon, eventer, nyhetsbrev og markedsføring, og mye mer. 

Frode Vik Jensen, leder for markeds – og kommunikasjonsavdelingen

Rådgiveren skal inn i en stilling med flere ulike oppgaver. Personen skal fungere som en viktig kommunikasjonsrådgiver for topplederne i to av de største forretningsområdene i selskapet, samtidig som man skal være prosjektleder i flere prosjekter innad i markeds- og kommunikasjonsavdelingen. 

-Vi er på jakt etter en kombinasjon av en rådgiver, prosjektleder og utøver – og dem tror jeg faktisk at det finnes en del av. Rådgiveren må ha kompetanse på og kunne hjelpe oss med å skape effekt med det vi skaper. Derfor er det viktig at personen har et strategisk hode, samtidig som man må kunne jobbe operativt som prosjektleder og fagperson i avdelingen, forklarer Frode Vik Jensen, leder i markeds – og kommunikasjonsavdelingen i Deloitte.

Nærmere en byråhverdag enn man skulle tro

Hverdagen i Deloitte er hektisk og preget av mange spennende arbeidsoppgaver. I markeds- og kommunikasjonsavdelingen jobber de prosjektbasert på oppdrag fra kundene – som er de ulike enhetene i Deloitte. 

-Siden vi jobber prosjekt- og kampanjebasert er arbeidsformen i vår avdeling nærmere et klassisk byrå enn man kanskje skulle tro. Hver enkelt medarbeider er til enhver tid involvert i 3-5 ulike prosjekter for forskjellige kunder med ulike mål, så vi har en veldig variert og interessant hverdag, sier Frode. 

Her kan man selv styre arbeidshverdagen sin etter hva slags type oppgaver man skal gjennomføre, enten det er selvstendig jobbing, prosjektbaserte oppgaver eller idéprosesser.

– Vi har et aktivitetsstyrt arbeidsmiljø, som innebærer at man ut fra basen i markeds- og kommunikasjonsavdelingen kan bevege seg fritt mellom en rekke ulike arbeidsmiljøer. Jeg opplever at de aller fleste setter pris på muligheten til å arbeide så fleksibelt som vi gjør, sier Frode.

Globalt selskap med store ressurser

Deloitte er opptatt av å heve kunnskapsnivået innen markedsføring og kommunikasjon. Også her har de ambisjoner om å ligge helt i front. 

-På dette feltet går ting utrolig raskt nå, og det er veldig viktig å holde seg oppdatert og forstå endringene som kommer. Deloitte er et globalt selskap med store ressurser, som jobber for å holde alle sine ansatte oppdatert. De ansatte i markedsavdelingen har tilgang til et globalt fagmiljø. Vi skal være best på det vi driver med, så kompetanseutvikling er viktig for oss. Så her vil man få utvikle seg masse, sier Frode.

I tillegg til å være et spennende sted for kunnskap, er Deloitte også opptatt av det sosiale. Bare i Oslo har Deloitte et eget idrettslag for ansatte med ca 20 ulike treningstilbud. I tillegg har medarbeiderne et omfattende sosialt tilbud. Det skjer noe nesten hver eneste uke.

Faglig pondus

-Deloitte er et helt fantastisk firma! Her jobber det 300 000 mennesker med spisskompetanse innen alle mulige områder. Vi er den klart ledende aktøren innen profesjonelle tjenester i verden. Det er virkelig moro å jobbe her, men dét er det altfor få som vet! Vi har gode konkurrenter som vi har stor respekt for. Men vi ønsker å være enda tydeligere, og ta en posisjon i markedet. Det er her den nye seniorrådgiveren skal hjelpe oss, sier Frode.

Frode gleder seg til å få på plass en ny person i avdelingen, og understreker at man i denne rollen vil få utvikle seg på fagfeltene kommunikasjon og markedsføring, men også få lære mye om nye bransjer. Man vil bli utfordret samtidig som man vil få bruke erfaringene sine på en ny måte i et topp moderne og innovativt selskap med store ressurser.

-Du skal være bindeleddet til de interne kundene i de ulike kampanjene vi jobber med. Alt handler om å levere på målene i den enkelte kampanje, og ta i bruk avdelingens kompetanse for å få det til. Her får du jobbe med hele aspektet innen kommunikasjon og markedsføring, og det er du som blir representant for tjenestene til markeds- og kommunikasjonsavdelingen inn mot «kundene». Det er viktig at man trives med å jobbe i ulike kundeforhold, med ulike type prosjekter.