Fjuz´er inn i fremtiden

Byrået Fjuz har levd og levert godt i sine 23 år. Nå ser de etter en ny kreativ leder som kan bidra til at byrået fortsetter å levere gode konsepter for kjente merkevarer og styrker seg på digital synlighet i årene som kommer.

– Vi pleier å si at vi er et usnobbete reklamebyrå fra Skien med avdelinger i Skien og Oslo. Vår viktigste oppgave er å gjøre hverdagen enklere for kundene våre, vi skal få markedssjefene til å skinne, sier Lene Olsson, byråleder i Fjuz.

Fjuz teller 32 ansatte hvorav syv er lokalisert i Oslo. Byrået jobber med merkevarer som Hageland, Floriss, Meny, Spar, Høgevarde, C-Optik og Home & Cottage, bare for å nevne noen.

– Vi er blant annet veldig stolte av å jobbe med NorgesGruppen gjennom 20 år. Vi gjør ikke alt for dem, men veldig mye. Det at de viser oss tillit gjennom så mange år gjør oss veldig glade og ydmyke på en gang. I tillegg er det stort for oss å ha Hageland som oppdragsgiver hvor vi jobber særdeles bredt, blant annet med inspirasjon, sosiale medier, foto, film, tradisjonelle medier som magasiner, butikkmateriell og kundeopplevelsen ute på hagesentrene, sier Lene.

 

Suksess for kundene

Mediateam byttet navn til Fjuz i 2017, og byrået har vokst de siste årene. I Fjuz-universet handler alt om å oppnå suksess for kundene, enten det er reklame som skal lages eller merkevare som skal bygges.

-Jeg tror noe av vår suksessfaktor ligger i kundedialogen. Med det mener jeg at dialogen mellom oss og kundene er så god at kundene føler de kan spørre om alt, sier Lene, og fortsetter.

-Det er ikke til å stikke under en stol at mange markedssjefer opplever at utviklingen i digitale kanaler har blitt ganske komplekst og krevende å navigere i. De ønsker seg gode sparringspartnere og betrodde rådgivere som kan gi tydelige råd på veien. Vår oppgave er å hele tiden tenke kundens beste, sier hun.

 

En god helhetsleverandør

Fjuz har for lengst posisjonert seg som et byrå med solide leveranser innen retail. Nå ønsker de å styrke seg ytterligere innen fagområdene tekst, digital synlighet og effekt. Målet er at byrået befester sin posisjon med en ny kreativ leder på plass.

-Vi ønsker oss en kreativ leder som er sterk på idé og konsept og å tenke forretningsmessig på vegne av kundene, så skal vi som byrå gjøre det vi er best på – være en god helhetsleverandør, med gode relasjoner til kolleger og kunder. Vi vil gjerne ha kundene tett på og opplever at dette gir gode arbeidsprosesser for oss og dem, og ikke minst gode resultater.

–  I tillegg har vi i tiden fremover ambisjoner om å jobbe med egen kompetanse slik at vi kan bli enda bedre i konseptutviklingen vår og levere godt i bransjer vi til nå ikke har jobbet så mye med. Vi ønsker å gjøre mer av det som får frem stoltheten i både oss og kundene, avslutter Lene.

Kreativ leder – du kan se stillingsutlysningen her.

 

Fakta om Fjuz

  • Byttet navn fra Mediateam til Fjuz i 2017
  • Har 32 ansatte, hvorav 7 sitter i Oslo
  • Søker nå etter en kreativ leder
  • Leverer tjenester – nesten fra A til Å
  • Du kan lese mer om Fjuz her 
  • Byttet navn til Fjuz
  • Byråleder er Lene Syvertsen Olsson