Amfi Kreativ er kanskje det beste miljøet innen kjøpesenterkommunikasjon i Norge. I tillegg utgjør oppdragene innen bolig og næringseiendom en betydelig del av leveransen.

Amfi Kreativ – best på senter – bra på bolig

Visste du at Amfi Kreativ jobber med flere av de største kjøpesentrene i Norge, utvikler merkevareplattform for destinasjon Skeikampen og er involvert i boligprosjekter blant annet i Lørenskog?

 

– Mange tenker kanskje på oss som reklamebyrået til Amfi-sentrene, men vi er et fullservice inhouse reklamebyrå og et selskap i Olav Thon Gruppen, og vi lager kommunikasjon for flere av forretningsområdene i konsernet. Det gjelder ikke minst kjøpesenter, men vi jobber også mye med boligutbygging og næringseiendom, sier Lars Mathisen, tekstforfatter i Amfi Kreativ.

Sandvika Storsenter er Norges største kjøpesenter regnet i omsetning og et av sentrene på Amfi Kreativs kundeliste. Den største delen av omsetningen til byrået kommer fra oppdrag som dette, men eiendom utgjør etter hvert en betydelig andel.

–  Vi jobber med store utbyggingsprosjekter, blant annet i Bjørvika, i Lørenskog, på Storo og i Vestby. Dette er gjerne prosjekter som går over flere år, og vi er involvert i alt fra utvikling av navn og grafisk profil til den totale kommunikasjonen rundt prosjektet, forteller Lars.

 

Hvorfor Amfi Kreativ?

Amfi Kreativs viktigste oppgave er å levere effektiv kommunikasjon som skaper trafikk, øker kundelojaliteten og bidrar til å styrke markedsposisjonen til selskapene i Olav Thon Gruppen. Men – hvor kommer navnet fra?

-Amfi Kreativ ble etablert som et datterselskap av Amfi-kjeden i Surnadal i 2005. Ingen trodde vel da at byrået skulle vokse og også bli Oslo-basert, med totalt 40 medarbeidere. Etter at Amfi ble kjøpt opp av Olav Thon Gruppen har navnet vært med oss.

-Fra å jobbe med sentermagasiner, som var veldig stort fra starten, er hverdagen vår i dag mye mer kompleks. Vi gjør fortsatt trykksaker, men totalt sett handler våre leveranser om kommunikasjon uavhengig av kanal, forteller byråleder Hilde Moe.

 

Gode rådgivere for kunden

I disse dager søker Amfi Kreativ etter en idérik og strategisk tenkende AD som er sterk på konseptutvikling. Rette person må ha erfaring fra retail og gjerne kjøpesenter, og det å være opptatt av moter og trender kan være en fordel.

-Vi er bemannet som et tradisjonelt reklamebyrå, de som jobber her har erfaring fra blant annet reklamebyråer, forlagsbransjen og markedsavdelinger på kjøpesentersiden. Det som kanskje skiller oss mest fra andre byråer, er at vi jobber med et begrenset antall forretningsområder. Det betyr også at vi får verdifull dybdekunnskap og spisskompetanse på det vi jobber med, kanskje i enda større grad enn i andre byråer. Som inhouse-byrå føler vi nok også mer eierskap til prosjektene våre, sier Lars, som legger til at det nok er ingen som kan slå Amfi Kreativ på kjøpesenterkommunikasjon i Norge.

Stillingsutlysning kan du se her.

FAKTA

  • Amfi Kreativ er et fullservice reklamebyrå og et selskap i Olav Thon Gruppen
  • Byrået har kontorer i Surnadal og Oslo med til sammen 40 ansatte
  • Amfi Kreativ jobber først og fremst med forretningsområdene som Olav Thon Gruppen er involvert i
  • Oppdragene innen bolig og utvikling av næringseiendommer øker
  • Du kan lese mer om spennende prosjekter du som medarbeider kan ta del i og mer om Olav Thon Eiendom.